Vánoce s Hvězdičkou

O období Vánoc vypráví kniha Holly Webb – Kam se vydala Hvězdička?, která vyšla v nakladatelství Nava. Hlavní hrdinka je školačka Jasmína, která žije se svými rodiči v domečku se zahradou. Přesto nemají doma žádné zvíře. Jasmína však nade vše miluje kočky.

kniha„Jasmína zvedla hlavu. ,Jen se zdravím s Tygrem, mami!‘ Na zídce seděl oranžovohnědý mourovatý kocour a skláněl hlavu, aby ho Jasmína mohla poškrábat za ušima. Pak se zvedl, natáhl se a třel se jí o bradu. Jasmína přečetla spoustu knih o kočkách a věděla, že kocour se chová takhle roztomile i z jiného důvodu. Otírá se o ni pižmovými žlázkami. Ale roztomilé to bylo také. Všechny kočky v ulici Jasmínu zbožňovaly – proto jí cesta do školy vždycky trvala tak dlouho.“
(WEBB, Holly. Kam se vydala Hvězdička?. Plzeň: Nava, 2013. s. 5-6. ISBN 978-80-7211-442-9.)

Když noví sousedé poprosí Jasmínu, jestli by se jim během Vánoc nestarala o kotě, s radostí souhlasí. Stráví celé prázdniny s nádhernou Hvězdičkou. Hvězdička zbožňuje hraní s Jasmínou a brzy se stanou nerozlučnou dvojicí. Hvězdička má však před Jasmínou tajemství. Přestože je venku chladno a tma, nastává čas, aby opustila Jasmínu i její teplý a bezpečný domov a hledala si skrýš. Kam jen mohla jít?

Hvězdička je v knize zobrazena jako hravé kotě, které se rádo lísá narozdíl od líného kocoura Josefa od Franzisky Biermannové (Líný kocour Josef, Mladá fronta, 2013). Ten má rád pouze svůj klid, nesnáší hluk a zpočátku nemá ani žádné přátele. Kdežto Hvězdička je přítulné kotě, které si zamiluje svoji kamarádku Jasmínu. U Josefa však nastane změna a stává se z něj přítulný kocour, který se klidně pomazlí s jednou holčičkou. A změna nastává i u Hvězdičky. Hraní ji už nebaví, ba je jí přímo lhostejné. Chce si najít nějaké klidné místo, kde ji nikdo nebude rušit. Je najednou mrzutá a nechce, aby ji někdo bral do náruče. Nakonec se před ostatními skrývá ve své skrýši. Co ji přimělo změnit tak rapidně své chování? Kniha napoví více. I kocour Josef i Hvězdička se během děje vyvíjí a stávají se z nich lepší zkušenější zvířata. Z Hvězdičky, malého kotěte, se stává dospělá kočka, která se hravě dokáže postarat i o druhé.

Kniha Kam se vydala Hvězdička? je věnována Tomovi. Knihou jsou protkané černobílé ilustrace, o které se postarala Sophy Williams. Tento pohádkový příběh je určen pro dětské publikum. V závěru knihy jsou uvedeny další pohádkové knihy, které v tomto nakladatelství autorce vyšly. Z mnohých jmenujme Jak Peřinka hledala domov, O Pralince, která chtěla na procházku či O ztracené Rosičce a další.

Knihu Kam se vydala Hvězdička? vydalo nakladatelství Nava