Madison na stopě

Děti si nenechají ujít žádnou příležitost, kdy by si chvíli mohly hrát na detektiva nebo ještě lépe nějakého superhrdinu. Výjimkou pochopitelně není ani hrdinka knihy Záhadná zmizení, Madison. Pro svoji detektivní práci má ty nejlepší předpoklady, a tak je jen otázkou času, kdy o sobě dá vědět. Netrvá dlouho a autoři knihy jí tuhle příležitost dávají.

knihaMadison má nastoupit do nové školy. Nechce se jí – z nového prostředí je nervózní a celé léto se jí neozvala její nejlepší kamarádka z výletu po Evropě. Co se jí mohlo stát? Nebere telefon, neaktualizuje svůj Facebook a vůbec to vypadá, jako by se po ní slehla zem. Ani v den D se neobjeví ve škole a Madison, coby dceru právníka, napadají samé katastrofické scénáře: Ann byla unesena, zavražděn nebo něco podobného. Vždyť Evropa je oproti Americe naprosto necivilizovaná země, kde jsou takové věci na denním pořádku. A aby toho nebylo málo, ve stejnou dobu zmizí Madisonina učitelka ze druhé třídy a dívčin otec má obhajovat jejího manžela podezřelého z vraždy. Co je ovšem zvláštní – nebylo nalezeno tělo. Mohla by tu být Madison nějak platná a pomoct některý z případů vyřešit?

Madison žije sama se svým otcem, místo matky ji vychovává sekretářka – dáma důchodového věku. Protože prakticky celé dětství strávila v právnických kancelářích nebo soudních síních, je naprosto jiná než její vrstevníci. Neumí se bavit s kluky a nezajímá se o módu, ale přesto na nové škole potkává parťáka Jakea, se kterým se dává do pátrání po své nezvěstné kamarádce. Tak vzniká ústřední dvojice, jíž život znepříjemňují starší studenti, ale také osoby zapletené od případu záhadných zmizení.

Oba hlavní hrdinové hrají za svou školu fotbal, podle čehož se také odvíjejí místa, kde se děj odehrává. Z domácnosti potrhlého právníka se přesunuje do nové školy, následují právnické kanceláře a soudní budova ve městě, ale hned vzápětí jde o čtvrť, kde se stala vražda a kam teď jdou Madison s Jackem prodávat čokoládu, aby se mohli vypravit na zápas proti soukromému gymnáziu. To se stává ideální kulisou pro událost, která svým způsobem některé záhady objasní.

U objasňování záhad se zůstane celou knihu. Některé z nich čtenáři vyřeší hned, jak se o nich dozví, jenomže zanedlouho zjistí podrobnosti, které na vše vrhají poněkud jiné světlo. A kde je pravda teď? To už není tak jednoduché zjistit a samotný závěr je víc než překvapivý. Proč by ne, když se nakonec člověk dozví, že tělo chybělo, protože…

„Páni – takže krev na tom noži může být v podstatě kohokoli.“
Hamilton se zasmál. „Přál bych si, abys seděla ve všech mých porotách.“
„Možná k nim přišel někdo, kdo měl stejnou krevní skupinu jako ona, a unesl ji!“