Odhalení, které navždy změní život

V roce 2013 se na pultech českých knihkupců objevily dvě knihy nesoucí název Spící tajemství. První z nich je závěrečným dílem dětské trilogie od tuzemského autora Martina Vopěnky, ale já jsem se zaměřila na upírský román od Melissy de la Cruz. Je čtvrtým dílem série Modrokrevní a vyšel v nakladatelství BB/art.

knihaHlavní hrdince – poloviční Modrokrevné – Schuyler v předchozím díle (Odhalení) umírá dědeček. Pochopitelně nejde o přirozenou smrt – to se ani u upíra nedá očekávat – a z činu je podezřelá právě jeho vnučka se svým smrtelným ochráncem. Americké Konkláve upírů je má za úkol potrestat, ale oba mladí lidé mu úspěšně unikají. Cestují po světě a v Evropě chtějí požádat o ochranu. Není to však tak jednoduché, jak si plánují – cestu k úspěchu jim zkříží Kroatan. Boj s ním je nevyhnutelný a Konkláve se dívce rozhodne pomoci. Nemohla by to však být jen léčka, aby jim uvěřila a dobrovolně se jim vydala do rukou?

Děj běží ve třech liniích. První z nich je zmíněný příběh Schuyler van Alenové a smrtelného chlapce Olivera. Neméně důležitý je osud Bliss, která bojuje proti jakémusi nadpřirozenému hostu, který se ji pokouší ovládat a donutit dělat věci, k nimž by se při plném vědomí nikdy nesnížila. Zbývající dějovou linií je románek dvojčat Mimi a Jacka Forceových. Podle jistého rituálu se mají stát partnery, ale oba milují někoho jiného. Těmito událostmi čas od času probleskne děj z minulosti, který knihu posunuje napínavějším směrem.

Nejdůležitější postavy jsem sice už představila v předchozích odstavcích, přesto za zmínku stojí hrdinčina matka, která je léta v kómatu, teď se však z ničeho nic vrací do běžného života, aby své dceři mohla pomoci. Schuyler v té době objevuje také svou nevlastní sestru, která jí v předchozích dílech usiluje o život. Na scéně nemůže chybět ani nevlastní otec.

Kulisy se střídají jako na běžícím pásu – nejprve se hrdinové objevují v Paříži, v dalších kapitolách nechybí Rio de Janeiro ani některé asijské turistické destinace. Po čase se děj pochopitelně vrací do New Yorku, rodného města všech zúčastněných. Nikdo není v bezpečí a útok přijde z místa, odkud by ho člověk nejméně čekal…

Po dočtení si možná nejeden čtenář řekne, že první dva díly byly napínavější. Na Spícím tajemství je poznat, že bylo napsáno spíš pro peníze a autorka si i v tomto díle nechala otevřená vrátka, aby mohla snadno napojit další díl.

„Víš to jistě? Víš jistě, že tady bydlela?“ Mimi měla chuť děvčetem zatřást, i když ve skutečnosti by nejradši zatřásla sama sebou.
(…)
Ted si před holčičku klekl. „Odkud ji znáš?“