Malá medvědí knížka

k

Nakladatelství Albatros vydalo Zbyňku Černíkovi pohádkovou knihu pro děti Malá medvědí knížka s medvědí tématikou. V deseti kapitolách se dozvíte, že Nedvěd a Miška nejsou jen tak ledajací medvědi. Pojďte se začíst do veselé knihy vykutálených chlupáčů.

kMedvědi jsou, jak je známo, samotáři. Avšak tito dva brtníci se rozhodli, že budou bydlet spolu. Starý bručoun Nedvěd a malý medvídek Miška si náramně rozumějí, obzvlášť když jde o něco dobrého na zub. Pro to jsou ochotni udělat cokoli! Jejich příběhy vás chytnou za srdce, ale o tom se můžete přesvědčit sami v jejich malé knize.

Třeba takové Vánoce slaví namísto prosince rovnou v červnu, protože v zimě přece všichni spí. Takže Vánoce slaví přesně na den svatého Jana. S Vánocemi je spojený i velký úklid. Avšak tentokrát se rozhodli, že jej vynechají a obstarají pouze čtyři věci. Připraví si dárky, seženou vánoční stromek, obstarají kapra na štědrovečerní večeři a obstarají ozdoby na stromek. Sehnat stromek nebyl takový problém, kapra také nakonec koupili v městečku, avšak všechno snědli a ze sváteční večeře a vánočních ozdob jim toho moc nezbylo.

Naštěstí o dárky nouze nebyla. Nedvěd dostal od Mišky sklenici medu a Miška od Nedvěda pro změnu sklenici medu. Medem totiž medvěda nikdy neurazíte. Oba byli moc spokojení a hned si dali do čumáčku. Ten med.

O vánoční osvětlení, na které v tom shonu úplně zapomněly, se jim postaraly hvězdy na nebi a světlušky. Ty se kolem nich rozsvítily a zhasínaly jako elektrické svíčky – vždyť nebyl jenom medvědí Štědrý večer, ale i svatojánská noc. Nedvěd při pohledu na blikající tmu celý zjihl a svěřil se: „Ty, Miško, trošku jsem přemýšlel o tom, na co ses mě včera ptal… Jestli tě mám rád… Myslím, že to už vím. A ani tě kvůli tomu nemusím ochutnávat…“
Když nepřišla žádná odpověď, otočil hlavu k Miškovi. Ten měl zavřené oči a tichounce oddechoval.
(ČERNÍK, Zbyněk: Malá medvědí knížka. Praha: Albatros, 2013.)

Veselé medvědí příběhy vás zavedou i k volbám, na Havaj aneb Medvědi vědí či si přečtete Plyšovou pohádku. Kniha je určena všem medvědím milovníkům a především dětem, kteří nachází zalíbení v pohádkách. O medvědí ilustrace se postarala Alžběta Skálová.

Knihu Malá medvědí knížka vydalo nakladatelství Albatros