Kardanová Lhota podle přání, stačí zapojit fantazii

Kreativní knihy mám ráda, kreativní kufříky ještě radši. Hned je celorodinně postaráno o zábavu. Kreativní kufříky v oblasti knížek jsou většinou propojeny s nějakým dílem filmové produkce. Vždy se nejprve objeví snímek, v němž dominuje nějaký hrdina, na tento snímek navazují celé řady produktů: plyšáci, přívěsky, trička, skleničky… a tu a tam nějaké to počtení.

ilTakhle se k filmu Walta Disneyho Auta přidružila celá řada produktů, na kterých je rozjásané červené závodní autíčko. Každý znalec dobře ví, že se červený závodní vůz jmenuje Blesk McQueen a že chce vyhrát Zlatý píst. Zpočátku je červený závoďák osamocený, brzy ale najde kamarády, kteří mu pomáhají, kde se dá. Největším přítelem ze všech je pak Burák z vrakoviště.

Co je přínosem kufříkové sady Auta? Především to, že obsahuje kromě autíčka také vystřihovánku Postav si Kardanovou Lhotu. Tatínkové se svými syny (nepředpokládám, že by dcerky holdovaly automobilovému závodění) si mohou vystříhat a slepit modely budov známé filmové obce, pěkně ji rozestavit na koberci podle přiloženého plánku a pak si pohrát s modely autíček. Je dovoleno všechno – buď se opičit podle známého Disneyho filmu, nebo si vytvořit jiný scénář podlé vlastní fantazie. To už záleží na šikovnosti velkých i malých a na chuti si spolu pěkně pohrát.

Díky vystřihovánce mají tedy děti a jejich starší pomocníci ruce a mozkové závity pěkně procvičené, naučí se (všichni) postupovat správně a obezřetně, pochopí, že číst návody a postupovat podle nich je nezbytné, aby nedošlo ke karambolu.

knihaVedle vystřihovánky ještě kufřík Auta obsahuje magnetickou knížku Jedeme závodit. Ona má sice jen několik stránek a moc písmenek v ní ke čtení není, ale je důležité, protože evokuje klasickou knihu svou podobou. Děti vidí (mnohé poprvé), jak má knížka správně vypadat. Zároveň díky magnetickým dílkům, na kterých jsou vyobrazena autíčka, si může každý sám se starším pomocníkem vytvořit svůj příběh, dotvořit svou stránku podle vlastních nápadů. Tak se zapojí představivost, listuje se (knížka připomíná leporelo), doplňují magnetky, vypráví. Je zřejmé, že po takovémto „hraní“ bude chtít malý čtenář si příště „přečíst víc“.

Je to malá škola hrou v kufříku – pro malé i velké. Bez velkých, zkušenějších, trpělivějších by totiž kufřík nesplnil svůj účel. Pokud malému dítěti zručnější sourozenec, rodič, kamarád nepomůže, pak se může ledacos zvrtnout a kufřík s poničenými listy vystřihovánky a polámanými stránkami knížky skončí někde v koši a nakonec kdo ví kde. A to by byla škoda!

Kufřík Auta vydalo nakladatelství  Egmont