Ošidné nepravdy odpovídají na otázku: Jaký je rozdíl mezi…?

Občas nám v hlavě nastolí zmatek otázka, kdy si nejsme docela jisti, jak to či ono přesně definovat a jaký rozdíl mezi těmi věcmi vlastně je. Stává se to malým i větším. Na otázku "Jaký je rozdíl mezi pralesem a džunglí?" nemusí být odpověď snadná, respektive může nás zaskočit, a pak bádáme, zkoumáme, hledáme. Dneska je to snadné – stačí chvíli vyhledávat na internetu a je to. Jenže ta chvíle bývá většinou delší – člověk se hned pod záplavou informací rozptýlí, při vyhledávání se začte do zpráv, které původně nehledal, nakonec kolikrát ani neví, proč na tom internetu vlastně je a co tam hledá.

knihaZáchrana tu je v podobě knížky – útlé příručky – Jak rozeznat holinky od hodinek.  V ní najdou čtenáři hlavně ti školou povinní odpovědi na otázky typu „jaký je rozdíl mezi tím a tamtím?“, které je napadají a možná některé ještě ani nenapadly. Záběr humorně populárně naučné publikace je široký, zabývá se oblastmi, jako jsou literatura, zoologie, biologie, fyzika, vysvětluje zajímavosti z astrologie, techniky… Skoro žádná oblast lidského zájmu není opomenuta. Ve všech případech jde o jednoduchá vysvětlení, která nezabíhají do přílišných podrobností. Každý případ má stejný vzorec: začíná se otázkou (Jaký je rozdíl…), následují jednoduché odpovědi doplněné názornými ilustracemi.

Úkolem knížky je pobavit, poučit a vlastně správně nasměrovat další pátrání. Příručka rozhodně není encyklopedií. Přináší skutečně jenom základní informaci. Hravou formou vysvětlí to či ono a jde na další problém.

Označila bych ji za veselou a názornou pomůcku první pomoci. Ale pro úplné informace si člověk školou povinný musí dojít do obsáhlejších a odbornějších publikací. Jen s Ošidnými nepravdami by ve škole neobstál.

Knihu Jak rozeznat holinky od hodinek. Ošidné nepravdy vydalo nakladatelství Egmont

il               il