Narozeninové čtení

Jedním z nejslavnějších hrdinů dětské literatury je bezesporu Medvídek Pú, kterého vytvořil anglický spisovatel a dramatik, proslulý především příběhy pro děti, A. A. Milne. Knihu Medvídek Pú – Narozeninové čtení napsala Catherine Hapka, o ilustrace se postarali Disney Storybook Artists. Příběhy Medvídka Pú byly přeloženy do více než čtyřiceti jazyků a kniha byla také filmově ztvárněna Waltem Disneyem.

knihaZavítejte do Stokorcového lesa za Medvídkem Pú a jeho přáteli. Poznáte, co je to skutečné přátelství. Uvidíte, co všechno můžete získat, když se budete s kamarády dělit, starat se o ně a pomáhat jim. Co všechno jsou kamarádi schopni udělat pro Sovu, která má narozeniny, se dočtete v díle Narozeninové čtení.

Nejlépe z celého Stokorcového lesa uměla číst Sova. Kdykoliv chtěli její kamarádi slyšet nějaký příběh, obrátili se na ni a ona vytáhla ze své rozsáhlé knihovny nějakou knihu. Jednoho jarního dne zrovna dočetla příběh a kamarádi chtěli, aby jim přečetla další. Avšak Sova konstatovala, že si musí šetřit hlas, protože má zítra narozeniny – kdyby náhodou při té příležitosti pronášela projev. Přestože je Pú medvídek s nevelkým rozumem, dostal skvělý nápad. „Možná by Sovu potěšilo,“ řekl Pú, „kdybychom občas četli my jí.“ Tygr, Prasátko, Klokánek, Králíček i Ušák souhlasili. Věděli sice moc dobře, že nikomu z nich čtení moc nejde, ale chtěli se to kvůli Sově naučit.

Přišli ji navštívit, aby si každý z nich půjčil nějakou knihu, z níž by na druhý den Sově předčítal. Ta byla velice překvapena, že mají kamarádi o čtení takový zájem a knihy jim s radostí vypůjčila. Jak se s tím všichni poperou, se nechte překvapit v knize. Bude mít Sova ty nejkrásnější narozeniny?

Sova pozorovala své kamarády, jak odcházejí s vypůjčenými knížkami. „Je dobře, že se rozhodli zušlechtit svou duši kouzlem psaného slova,“ přemítala. Pak si povzdychla. „Když se ale všichni naučí číst, už nebudou potřebovat, abych jim se čtením pomáhala já. A to mi bude opravdu chybět."
(HAPKA, Catherine. Medvídek Pú – Narozeninové čtení. Praha: Egmont, 2012.)

Medvídek Pú a jeho přátelé pomohou ukázat těm nejmenším dětem, že za skutečného přítele můžeme vložit ruku i do ohně. Že pro opravdové kamarády uděláme první poslední, aniž bychom za to něco čekali na oplátku. Tato pohádka vypráví také o tom, jak naše kamarády potěší, když je potřebujeme a mohou pro nás udělat něco krásného. Kniha je určena pro ty nejmenší čtenáře, ale potěšit může i větší školáky.

Knihu Medvídek Pú – Narozeninové čtení vydalo nakladatelství Egmont