Pohrajte si s Monster High

Kdo by nezaslechl název edice Monster High? Oblíbili si ji především žáci prvních stupňů základních škol. A nejen že vyšel čtyřdílný román a Mattel vyrábí panenky představující hlavní hrdiny série, dokonce v loňském roce v nakladatelství Egmont vyšly dvě knihy, jež nejen představí postavy známé z románu (vydaném v nakladatelství CooBoo), ale také své čtenáře inspirují k některým volnočasovým zábavám.

knihaObě knihy si spíše oblíbí mladé čtenářky, týkají se totiž různých „holčičích“ záležitostí. První z nich – Příšerný mozkový výplach – by si koneckonců mohli přečíst i pánové. Jedná se o sešit o třiceti dvou stranách obsahující nejdůležitější informace o hrdinech z Monster High, po kterých následují nejrůznější úkoly. Někdy to jsou doplňovačky, jindy kvízy nebo přesmyčky, ale na své si přijdou také ti, kdo rádi kreslí – mohou doplňovat barevné tabulky, navrhnout taneční parket, nebo dokonce „počmárat“ stranu sešitu.

V dalších částech tohoto „pracovního sešitu“ nechybí ani několik jednoduchých šifer, které o hlavních postavách prozradí nějakou tu pikantnost. Na některých místech jsou však zmíněné některé málo známé postavy série, takže ten, kdo nepřečetl všechny díly románu, by mohl mít při luštění problém. Na druhou stranu však bohatě stačí se trochu zamyslet a číst v ilustracích, případně mezi řádky a leccos tak vydedukovat.

Uprostřed sešitu pak na čtenáře čeká dvojstránka samolepek s motivy edice Monster High, hlavních hrdinů a jejich mazlíčků.

Druhým doplňujícím sešitem k sérii je brožovaná kniha nesoucí název Zabijácké módní styly. Tentokrát jde o čtení skutečně jen pro dívky, protože jak už sám název napovídá, na devadesáti šesti stranách nečeká nic jiného, než navrhování oblečení pro studenty Monster High. Stačí pouze poznat styl jednotlivých modelů a modelek, ujasnit si k jaké příležitosti by bylo vhodné navržené oblečení obléknout a nic nebrání, aby se čtenářka pustila do práce.

knihaTato kniha není uspořádána tak přehledně jako Příšerný mozkový výplach, takže k tomu, aby se člověk dozvěděl o preferencích jednotlivých postav, je nezbytné ji celou  prolistovat. Na druhou stanu, když už najde knihu „životopisu“ své „modelky“, dozví se toho o ní mnohem víc než z románu nebo ze zmíněného Příšerného mozkového výplachu. Která čtenářka by mohla s jistotou tvrdit, že Cleo de Nile je přesně 5842 let?

Hledání podrobností poněkud znesnadňují společné „fotky“ modelek z této knihy. Na 96 stranách jsou rozmístěny zcela nepravidelně a navíc nejsou podobné zmíněným životopisům. Časem  však není problém si na to zvyknout a pak už nezbývá nic jiného, než  se chopit pastelek a navrhnout módní kombinaci podle vlastní fantaZie. Pod každý návrh je možné se podepsat a doplnit, k jaké příležitosti je určen.

Je trochu škoda, že ani v jedné z knih není zmíněna Melodi a její sestra, ačkoli i ony patří mezi hlavní hrdiny. Pozorným čtenářům by také mezi domácími mazlíčky mohla chybět rodinka bílých laboratorních myšek, případně by se mohli divit, proč vlkodlačí sourozence zastupuje jenom Clawdeen. Po dočtení je však nezbytné uznat, že nejdůležitější postavy série zůstaly zachovány.

Knihy Příšerný mozkový výplach a Zabijácké módní styly vydalo nakladatelství Egmont