Zaječí svatba

5

Pohádková kniha pro děti Krtek a maminka vznikla na námět a ilustrace Zdeňka Milera, o text knihu obohatila Hana Doskočilová. Vypravování o Krtkovi a zaječí rodince vydalo nakladatelství Albatros.

5Jak se namlouvají zajíci? Jak přicházejí na svět ti nejmenší zajíčci? Přece úplně stejně jako děti. Zaječí rodinka právě čeká přírůstek a celý les se těší na nové kamarády. A Krtek, ten samozřejmě musí u všeho být a pomáhat.

Krtek jednoho dne zaslechl dupání a cupitání, jako když se loukou žene stádo oveček. Proto si vyhrabal novou krtinu, aby se podíval, co se venku děje. Avšak nebyly to ovečky, byli to zajíci. „To je povyku, když se ti zajíci namlouvají,“ ozvalo se rozespale z vykotlaného dubu. Krtek si nejprve myslel, že si jen hrají, ale to oni se namlouvají, jak řekla tetka sova. Nejprve se jen tak honili a pak zamířila Zajdulka do svého pelíšku. Zajda si myslel, že ho Zajdulka pozve k sobě na návštěvu. Ale kdepak! Moc dobře věděla, co se sluší a patří. Dělala svému milému drahoty. Nechtěla ho pustit dál. Zamilovaný zajíc z toho byl celý mrzutý. Myslel si, že ho ona už nechce. Chtěl sníst jedovatou muchomůrku a umřít.

Naštěstí včas zakročil krtek a uklidnil jej. Šel se Zajdou k Zajdulce, která už na něj čekala. Cestou jí Zajda natrhal svatební kytici. A konala se svatba.

Na lesní stráňce se nedělají se svatbou žádné cavyky. Úplně stačí, když se ti dva domluví a jeden z kamarádů jim to dosvědčí. „Máte se doopravdy rádi?“ zeptal se Krtek. „Ano,“ řekli Zajda se Zajdulkou jedním hlasem. „A budete se mít rádi až do smrti?“ „Ano.“
Potom ti dva vklouzli spolu do pelíšku a bylo po svatbě.
(MILER, Z.; DOSKOČILOVÁ, H.: Krtek a maminka. Praha: Albatros, 2012.)

Zajda se Zajdulkou, sotva byli sami, hezky se k sobě přitulili a byli celí šťastní. A tulili se k sobě pořád víc a víc, až si najednou připadali ne jako dva, ale jako jeden zajíc. Inu, láska je láska. A veliká láska je ta nejpěknější věc na světě…

A byla velká svatební hostina. Zadělalo se na koláče a peklo se a peklo. Hostina se vydařila tak, že se na ni dlouho vzpomínalo. Zajdulce narostlo bříško, protože čekala malé zajíce. Zajda se z toho div nepominul. Jako správný tatínek se začal o budoucí rodinu starat. Nakoupil výbavičku pro miminka a něco pro Zajdulku, aby měla radost. Protože když se raduje budoucí maminka, radují se i její budoucí děti. Kolik dětí Zajdulka se Zajdou mají a jak jim Krtek vypomohl, se dozvíte v této půvabné knize.

Kdo by neznal překrásné ilustrace Krtečka od Zdeňka Milera? Na Krtečkovi vyrůstalo mnoho generací a je s námi dodnes. Kterému dítěti by se Krteček nelíbil? Tato nesmrtelná pohádková bytost nás provází již řadu let. Setkat se s ním můžete i ve Večerníčku. První díl (1957) se jmenoval Jak Krtek ke kalhotám přišel. Objevily se zde i další pohádkové postavy (ježek či žába). Z dalších dílů jmenujme například Krtek a zelená hvězda, Krtek zahradníkem, Krtek a ježek či Krtek a filmová hvězda. Jednotlivé díly mají délku od pěti až do osmadvaceti minut. Po úspěšném večerníčku a řadě animovaných filmů vznikla řada knih i kompaktních disků. Kniha Krtek a maminka je určena pro děti od čtyř let, které jsou zvídavé a mohou se dozvědět, jak vzniká nový život.

Knihu Krtek a maminka vydalo nakladatelství Albatros