Zkouška mladých čarodějnic

divka

Ještě poměrně nedávno vycházela edice Klukům vstup zakázán! od Thomase Breziny. Čarodějnické prvky i některé myšlenky přejala jeho novější edice Klub čarodějek. Před časem vyšel třetí díl, tentokrát s názvem Pozor, ten pes čaruje!

divkyEmily, Pim a Cosima se už od prvního dílu starají o zvířata pana Lisandera. Náhodou objeví, že v jeho maringotce je kouzelná sprcha. Stačí si pod ni vlézt a člověk má k dispozici dvě a půl kouzla, čehož dívky samozřejmě hojně využívají. Ne vždycky je to však nejšťastnější způsob. Stačí ale spojit síly nebo zavolat na pomoc Lissi a Tinku z předchozí edice a problém se hravě vyřeší.

Ne tak tentokrát. U zahrady se objeví podivný pes s ještě podivnější známkou -  jakmile na ni kdokoli sáhne, zvětší se a ozve se prosba Rotterdamova majitele, aby nálezce psa týden pohlídal. K tomu všemu škola vyhlásila den zvířat a dívky se rozhodnou ukázat spolužákům Rotterdama. Na tom by snad nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se ovšem pes nezačal zvětšovat a z ničeho nic se z něj nestala zlá čarodějnice, která chce očarovat všechny děti. Dívky se jí v úmyslu pokoušejí zabránit, ale částečně to odnesou i jejich spolužáci. Teprve tehdy se čarodějnice opět převtělí a stane se z ní ředitelka čarodějnického spolku. Čtenáře tak těsně před koncem napadá, jestli náhodou nejde o další lest…

Jak už to bývá u Breziny obvyklé, vystačí si s obdivuhodně malým počtem postav. Hlavními hrdinkami jsou už zmiňovaná Emily, Pim a Coima, dívky o něco mladší než sestry Lissi a Tinka. Ani v sousedských vtazích nejsou nějaké zvláštní rozdíly. Zatímco Lissi a Tinku nenáviděli manželé (Ná)Fukovi, v Klubu čarodějek je zastoupili Beckovi. Nesmí ovšem zapomenout ani na mluvící zvířata. Tady to jsou kozel, králík a kohout se slepicemi, ke kterým se nakonec přidá i Rotterdam.

Brezina ani nepoužívá nějaké velké množství kulis. Tady mu stačí zahrada s maringotkou pana Lisandera, pokojíček jedné z dívek a především škola v době, kdy vedení vyhlásí den zvířat. Co jiného si přát než napínavý příběh, odehrávající se jen na několika málo místech?

Večer seděla Emily se zkříženýma nohama na koberci ve svém pokoji. Rotterdam se stočil do klubíčka a ležel vedle ní. Na klíně měla velkou knihu v sametové vazbě. Zapisovala do ní všechno, co se týkalo Dívčího čarodějného klubu.
(…)
Emily nalistovala novou stránku a napsala:
Zaběhl se k nám čarodějný pes. Slyší na jméno Rotterdam. Má psí známku, která se zvětšuje a mluví! Je to vážně husté. Otázky: Komu vlastně patří? Proč se o něj máme starat MY?