Moje první pohádky vypráví Marie Tetourová

Pohádky, které mají rády děti, ale i dospělí, vycházejí pod názvem Moje první pohádky v nakladatelství Fragment. Jsou určené dětem od čtyř let a vypráví je Marie Tetourová.

kniha

Kniha obsahuje dvanáct nejznámějších pohádek, které dospělí četli jako děti a vyrůstala na nich nejedna generace. Kdo by si neoblíbil pohádku O Karkulce, O perníkové chaloupce, O Šípkové Růžence, O rybáři a zlaté rybce či O Popelce a mnohé další?

O Popelce

S matkou žily tři dcery: Hermína, Vilemína a nevlastní Popelka. Otec byl zámožný kupec. Hermína i Vilemína byly velké parádnice, které se dívaly hlavně na to, jak se oblékají. Popelka musela tvrdě pracovat a macecha Háta spolu se sestrami se k ní chovaly hůře než k služce. Popelka si však zpívala celý den a byla ráda na světě.

Jednoho dne matka přišla s novinou, že král s královnou pořádají ples, na kterém si princ vybere svou nevěstu. Macecha i obě dcery se vyparádily, kdežto Popelka na ples nesměla ani pomyslet. Musela přebírat hrách s mákem. Ale měla tu na pomoc hodné holoubky, kteří za ni hrách přebrali do misky. Pak holoubek udeřil o zem oříškem, který přivezl tatínek Popelce z cest a který v sobě skrýval zlatem protkané plesové šaty. A Popelka mohla na ples. Holoubek ji však upozornil: „Pamatuj! Kouzlo pozbude své moci dnešního dne o půlnoci!“

Popelka protančila s princem celou noc a on chtěl, aby se stala jeho ženou. Popelka se ale před půlnocí poslušně vrátila domů, protože kouzlo skutečně pominulo. Zbyl po ní jen zatoulaný střevíček, díky kterému se ji princ pokusil najít. „Která dívka střevíček obuje, stane se královnou.“
Kupcův dům zbýval jako poslední. Hermína i Vilemína však střevíček neobuly. Díky pejskovi Puntíkovi našel princ svoji vyvolenou, kterou zlá macecha zamkla ve světnici. Popelka se převlékla do plesových šatů a zářila jako sluníčko.

"Obě sestry vzteky zblednou:
pata, špička… ještě jednou!!!
Proklínají celý ples…

Zato Popeluška milá
ve střevíčkách jako víla
slaví svatbu právě dnes…"

Marie Tetourová je dále autorkou knih pro děti Co umí Káťa, svede i Marťa; O růžovém kocourkovi; Šlápoty; Velký rádce prvňáčka; Velký rádce školáčka. Kniha Moje první pohádky je určena jednak pro děti od čtyř let, jednak pro jejich rodiče. Vždyť i dětská literatura má hojné zastoupení ve světě knih. A ke kterým jiným pohádkám by se dospělí měli vracet s radostí a chutí, než k těm nejznámějším, jež jsou rovněž nejkrásnějšími. Alespoň tak nikdy neupadnou v zapomnění. A která je ta vaše nejoblíbenější?

Knihu Moje první pohádky vydalo nakladatelství Fragment