Démon, který dělá pokusy na lidech

1 1 1 1 1 (4 hlasů)
deti

Thomas Brezina má ve svých knihách většinou zápletky, které se zakládají na nějakých paranormálních jevech, ale tentokrát se v edici Čtyři kamarádi v akci objevil motiv počítačového démona, jenž je prozrazen hned v názvu – překvapivě je to Počítačový démon. Na rozdíl od jiných Brezinových knih je tenhle příběh poměrně možný…

knihaErik si koupil nový, podezřele levný počítač. Ani ho nenapadne, že by s ním mohlo být něco v nepořádku. Je naprosto nadšený – počítač má všechno, co by si mohl přát fanoušek on-line her, stačí se jenom připojit na internet a hodiny neomezené zábavy může kdykoli využít. Jenomže rodiče jsou jiného názoru, což Erik uzná a opravdu jde v určenou dobu spát, jak se na slušně vychovaného kluka sluší, ale v noci se počítač sám  od sebe zapne a na obrazovce se objeví démon, který z chlapce vytahá informace, jenž se nikomu neříkají – adresa, telefon, kolik má nešetřeno, jeho zájmy… Erik si ještě všimne, že to všechno počítač někam odesílá. Druhý den se svěří svým kamarádům a Čtyřka se dává do pátrání. To tentokrát nebude tak jednoduché jako jindy, protože důkazy mizí a na scéně se objevují tajemné gangy, takže nikdo neví, komu může věřit.

Ústředními hrdiny příběhu je čtveřice kamarádů – Patti, Dominik, Erik a Tina. Jak už to u skupinek mladých detektivů bývá, každý rozumí něčemu jinému a společnými silami vyřeší i sebezapeklitější případ. Hned na začátku knihy se objevuje Gerry, prodejce nepochopitelně levného počítače. U něj vlastně všechny záhady začaly, také Čtyřka počítá s tím, že by k nim mohl mít i klíč, ale… A později se na scéně objeví dva nepřátelské gangy – jeden vedený tajemným Démonem, programátorem, který se svými zaměstnanci komunikuje pouze přes internet, a jeho konkurent, zaměstnávající třeba Sergeje a Ivana, nebo jak jim chcete říkat.

V Počítačovém démonovi Brezina opět potvrdil, že k napínavému příběhu nepotřebuje množství kulis. Tentokrát si vystačil s domem programátora a skleníkem jeho otce, který zároveň prošustroval rodinnou pekárnu. Nechybí ani dům Erikova otce, ale nejdůležitější je dobře utajená laboratoř, ve které se přímo na lidech testují děsivé počítačové programy ukradené vojsku.

Přestože se kniha tváří, že je určena pro mladší čtenáře zhruba kolem 10 let, starší si spíše užijí příběh a dokáží si domyslet, jak by to mohlo dopadnout, kdyby Čtyři kamarádi v akci včas nezakročili.

Muž zvedl tázavě obočí. „Jak se jmenuješ?“
„Patti. A vy?“
Mladší muž se podíval na stříbrovlasého řidiče, který odmítavě zakroutil hlavou. Mladší se na Patti omluvně usmál, protože jí nemohl prozradit skutečné jméno.