Vítejte v Římě, městě nekonečných možností!

koloseum
Plánujete dovolenou v Římě? Nebo se chcete alespoň zprostředkovaně seznámit s památkami tohoto jedinečného italského města, které lze označit za muzeum pod otevřeným nebem? A zajímá vás, jak se dnešní Římané baví, stravují a kde nejraději nakupují? Potom by vám neměl uniknout jedinečný turistický průvodce z řady Rough Guides, který vyšel před rokem již potřetí u nakladatelství Jota.

Autor Martin Dunford na zhruba tří set stranách popisuje ta nejzajímavější místa, která do Říma přitahuje každoročně tisíce turistů. Pantheon, Forum Romanum, Koloseum... to je jen malý výčet památek, které se zachovaly z antického období a dodnes jsou hlavní chloubou Itálie. obal knihyI kdybyste se při návštěvě Říma zaměřili pouze na jeho antické skvosty, nemohli byste vše stihnout během jediné návštěvy. K tomu si ještě domyslete překrásná náměstí, renesanční paláce, barokní chrámy či slavné fontány... A navíc pravá italská pizza, příjemné kavárničky, zmrzlina rozličných příchutí... A nechybí ani fotbalová utkání na stadionu Olimpico či proslulé opery, noční kluby a tržnice. Už tušíte, proč se Římu také přezdívá nikdy neusínající město?

Kniha je rozdělena do pěti základních kapitol. V první naleznete základní informace, jako je např. doprava v Římě, počasí v Itálii a základní poučení o vstupech do památek a muzeí. V další se již seznámíte dopodrobna s jednotlivými částmi Říma i s jeho nejbližším okolím. Tak se v podkapitole Antický Řím dočtete, co je to Via Sacra a kde ji naleznete, kde stojí Trajánův sloup či Augustovo fórum. Text provází podrobné mapy, díky kterým se nemůže stát, že byste se ztratili. Neschází ani seznamy, v nichž naleznete základní soupis ubytoven, restaurací, barů aj. zařízení určených pro turisty. Na konci průvodce naleznete i krátké poučení o historii Říma a základy italštiny.

Ke knize je přiloženo DVD, které ještě více Řím přiblíží. V téměř hodinovém dokumentu vás průvodkyně Frances obeznámí s rychlým životním stylem dnešních obyvatelů Říma, ocitnete se v ulicích plných spěchajících lidí a budete muset přecházet stále ucpané silnice. Toto vše je tu představeno v kontrastu k velkolepým prostorům chrámů, které vás přinutí zachovávat posvátné ticho, ke galeriím, v nichž s němým úžasem budete pohlížet na díla velkých mistrů, či ke klidným parčíkům, ze kterých budete mít jedinečný výhled na starobylé stavby.

Turistické průvodce z řady Rough Guides jsou jedinečné především díky tomu, že neobsahují pouze základní informace o památkách a zajímavostech dané lokality, případně o možnostech ubytování a stravování, ale také se v nich dočtete o kultuře a historii daného místa, o místních zvyklostech a vůbec o způsobu života tamějších lidí. Navíc nabízí tipy na několik turistických tras, díky čemuž vám ušetří čas, který byste strávili vymýšlením, jak za krátkou dobu navštívit co nejvíce zajímavostí.

Knihu Řím doporučuji nejen všem, kteří jedou poprvé do tohoto nádherného města, ale i těm, kteří jej navštíví již poněkolikáté. Průvodce totiž na rozdíl od jiných neobsahuje pouze informace o základních atrakcích a památkách, ale skutečně popisuje Řím do nejmenších podrobností. Díky tomu se stane součástí každého cestovatele, který zamíří do Říma... a také já budu mít určitě tuto knihu přibalenou v zavazadle, neboť jsem také podlehla kouzlu tohoto místa, které mě vždy něčím novým překvapí.

Turistického průvodce Řím vydalo nakladatelství Jota.