Recenze: Odborná literatura

Recenze: Kolektiv autorů – Grafický design pro každého

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
5

Grafický design je dnes doopravdy pro každého. Žijeme ve vzrušující době plné dostupných i snadno ovladatelných grafických nástrojů. Díky nim může každý z pohodlí domova vytvářet koláže, webové stránky, plakáty a vizitky. Někdy ale jen grafické nástroje nestačí. Kdo chce lépe porozumět grafickému designu, nechť si otevře knihu Grafický design pro každého. Nebude zklamán.

 

Máme tolik dostupných grafických nástrojů, o kterých se dříve snad ani grafikům nesnilo. Živnostníci, menší společnosti, ale i jen lidé, kteří mají rádi zábavu a různé aktivity, mohou vytvářet vlastní návrhy, které vyhovují jejich potřebám a produktům. Kniha Grafický design pro každého tak slouží jako kompletní návod k vytváření různých typů designů úplným začátečníkům, samoukům i mírně pokročilým grafikům.

 

Publikace provede krok za krokem celým tvůrčím procesem – od určení cílové skupiny a budování značky, přes návrh a tvorbu designu až po publikaci vaší práce v tištěné podobě nebo na internetu. Jsou zde i praktické projekty, cvičení, které můžete vyzkoušet, abyste se naučili vytvářet vlastní letáky, webové stránky, produktové etikety a další grafické designy. 

Kniha Grafický design pro každého nejenže seznamuje se základy designu, ale přináší také kultovní grafické návrhy z celého světa (např. desky alb Beatles, Eda Sheerana), které v krátkých pasážích rozebírá. Naučí vás pracovat s barvami, zjistíte více o fotografii, typografii, webovém designu, koncepci budování značky i výběru cílové skupiny. Zkrátka ukáže vám od A do Z práci grafického designéra. A ještě vás namotivuje vyzkoušet si vlastní návrhy. 

 

V knize tak najdete několik kapitol, které seznamují s ústředními tématy grafického designu – s porozuměním značce (cílová skupina a značka), stavebními kameny designu (písmo, barvy, obrázky), poskládáním všeho dohromady (princip, hierarchie, kompozice) a realizací designu. Zároveň přináší řadu tipů, postřehů i užitečných odkazů, kam se obrátit pro získání dalších materiálů, informací nebo nástrojů.

A především kniha je doopravdy krásná. Jen si v ní listovat je zážitkem. I když má pouze 200 stran, působí luxusním dojmem obsáhlé encyklopedie. Nezahlcuje fakty, ale díky čisté, elegantní úpravě textu a ilustrací udržuje čtenáře v obraze a zároveň vybírá jen to doopravdy důležité. Je tak možné se velice rychle zorientovat ve vícero oblastech grafického designu. A zároveň kniha svou vizuální podobou dokonale demonstruje to, co chceme od kvalitní grafiky.

 

O grafický design jsem se dříve nijak výrazně nezajímala, vždycky kolem mě ale proplouval. Jen jsem si tehdy vystačila s estetickým soudem – to se mi líbí, to se mi nelíbí. Zhruba před rokem se to u mě zlomilo. Založila jsem si živnost, tudíž jsem potřebovala nástroje k propagaci – letáky, vizitky, webové stránky. A tak jsem se o tuto oblast začala zajímat. Proto mě vydání této knihy velmi potěšilo.

 

Při pročítání knihy Grafický design pro každého jsem si osvěžovala znalosti z výtvarných kurzů, kurzů fotografie, UX designu i tvorby webu. Upevnila si pojmosloví, dostala inspiraci k vytváření nových grafických nástrojů a osvojila si nové znalosti. Na kurzech jsem třeba často slýchávala pojem zlatého řezu, ale nikdy ne o spirále. Spirála uvnitř zlatého řezu přitom pomáhá vytvořit správnou kompozici obrázku a vnáší do ní dynamičnost. 

 

Zároveň jsem se naučila více přemýšlet nad hierarchií informací. Nejde tedy jen o to, jak sepsat leták na akci, ale především přizpůsobit podávané informace čtenáři, aby co nejrychleji dostal odpověď, zda ho akce zajímá či nikoliv. A zároveň si informace zapamatoval – hladce, příjemně a zábavně.

 

Knihu Grafický design pro každého doporučuju všem, kteří chtějí vyrábět poutavý a líbivý obsah, ať už mají vlastní internetový obchod nebo blog, snaží se propagovat svou práci, nebo jen sdílet své zážitky na sociálních sítích. Nastal čas odhalit svůj talent a stát se skutečným grafikem. Informace určitě pomohou také začínajícím grafickým designerům i odborníkům z jiných oblastí – např. UX designu, marketingu, copywritingu.

 

 

Název: Grafický design pro každého

Originální název: Graphic Design For Everyone

Edice: Universum

Autor: kolektiv

Překlad:  Lenka Šverčičová

Nakladatelství: Euromedia Group

Místo vydání: Praha

Rok vydání: 2020

Vydání: 1.

Počet stran: 224

ISBN: 978-80-242-6903-0

 

Soutěže

Aktuality

  • Znovu začínáme

    Milí čtenáři,

    naše krátká odmlka se chýlí ke konci, stejně jako léto a prázdniny. Od 28. 8. 2021 začnou opět pravidelně vycházet recenze, nejprve s trochu menší frekvencí, ale ta se velmi brzy zvýší, protože plány našich vydavatelství vypadají velmi zajímavě a jistě bude co číst a čem psát. Doufám, že jste léto využili k odpočinku, pokud ne v zahraničí, jak jsme si v poslední době zvykli, tak aspoň na krásných místech u nás. K odpočinku patří také četba a pokud vás něco zaujalo, chtěli byste se o svůj čtenářský zážitek podělit s ostatními a našli odvahu k tomu, abyste zkusili napsat recenzi, ozvěte se nám na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Třeba se z toho vyvine zajímavá spolupráce.

    Těším se na nové setkání s vámi.

    Jiří Lojín

    Šéfredaktor

     

     

     
  • Krátká přestávka

    Vážení čtenáři,

    čas prázdnin a dovolených je tady, léto, i když to občas tak nevypadá, také. Po roce různých omezení si někteří z nás konečně alespoň trochu užijí cestování, třeba jen v rámci naší republiky. Bylo by zbytečné zdůrazňovat, že i u nás jsou krásná místa. V této souvislosti mi dovolte vyhlásit krátkou přestávku ve zveřejňování recenzí, které pro vás už řadu let pravidelně připravujeme. Doufám, že nás po prázdninách čeká mnoho dalších krásných knih, které budou stát za zmínku, a hlavně že se podaří uskutečnit akce, které jsou s literaturou spojené, jako jsou třeba knižní veletrh v Havlíčkově Brodě či Svět knihy. 

    Těším se na opětovné shledání a vámi a věřím, že i přes tuto - určitě krátkou - odmlku nám zachováte svou přízeň. Přeji vám všem - čtenářům i redaktorům - krásné léto plné zážitků.

    Jiří Lojín

    Šéfredakor

     

Nové komentáře

Doporučujeme

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení