Recenze: Odborná literatura

Recenze: Kolektiv autorů – Grafický design pro každého

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
5

Grafický design je dnes doopravdy pro každého. Žijeme ve vzrušující době plné dostupných i snadno ovladatelných grafických nástrojů. Díky nim může každý z pohodlí domova vytvářet koláže, webové stránky, plakáty a vizitky. Někdy ale jen grafické nástroje nestačí. Kdo chce lépe porozumět grafickému designu, nechť si otevře knihu Grafický design pro každého. Nebude zklamán.

 

Máme tolik dostupných grafických nástrojů, o kterých se dříve snad ani grafikům nesnilo. Živnostníci, menší společnosti, ale i jen lidé, kteří mají rádi zábavu a různé aktivity, mohou vytvářet vlastní návrhy, které vyhovují jejich potřebám a produktům. Kniha Grafický design pro každého tak slouží jako kompletní návod k vytváření různých typů designů úplným začátečníkům, samoukům i mírně pokročilým grafikům.

 

Publikace provede krok za krokem celým tvůrčím procesem – od určení cílové skupiny a budování značky, přes návrh a tvorbu designu až po publikaci vaší práce v tištěné podobě nebo na internetu. Jsou zde i praktické projekty, cvičení, které můžete vyzkoušet, abyste se naučili vytvářet vlastní letáky, webové stránky, produktové etikety a další grafické designy. 

Kniha Grafický design pro každého nejenže seznamuje se základy designu, ale přináší také kultovní grafické návrhy z celého světa (např. desky alb Beatles, Eda Sheerana), které v krátkých pasážích rozebírá. Naučí vás pracovat s barvami, zjistíte více o fotografii, typografii, webovém designu, koncepci budování značky i výběru cílové skupiny. Zkrátka ukáže vám od A do Z práci grafického designéra. A ještě vás namotivuje vyzkoušet si vlastní návrhy. 

 

V knize tak najdete několik kapitol, které seznamují s ústředními tématy grafického designu – s porozuměním značce (cílová skupina a značka), stavebními kameny designu (písmo, barvy, obrázky), poskládáním všeho dohromady (princip, hierarchie, kompozice) a realizací designu. Zároveň přináší řadu tipů, postřehů i užitečných odkazů, kam se obrátit pro získání dalších materiálů, informací nebo nástrojů.

A především kniha je doopravdy krásná. Jen si v ní listovat je zážitkem. I když má pouze 200 stran, působí luxusním dojmem obsáhlé encyklopedie. Nezahlcuje fakty, ale díky čisté, elegantní úpravě textu a ilustrací udržuje čtenáře v obraze a zároveň vybírá jen to doopravdy důležité. Je tak možné se velice rychle zorientovat ve vícero oblastech grafického designu. A zároveň kniha svou vizuální podobou dokonale demonstruje to, co chceme od kvalitní grafiky.

 

O grafický design jsem se dříve nijak výrazně nezajímala, vždycky kolem mě ale proplouval. Jen jsem si tehdy vystačila s estetickým soudem – to se mi líbí, to se mi nelíbí. Zhruba před rokem se to u mě zlomilo. Založila jsem si živnost, tudíž jsem potřebovala nástroje k propagaci – letáky, vizitky, webové stránky. A tak jsem se o tuto oblast začala zajímat. Proto mě vydání této knihy velmi potěšilo.

 

Při pročítání knihy Grafický design pro každého jsem si osvěžovala znalosti z výtvarných kurzů, kurzů fotografie, UX designu i tvorby webu. Upevnila si pojmosloví, dostala inspiraci k vytváření nových grafických nástrojů a osvojila si nové znalosti. Na kurzech jsem třeba často slýchávala pojem zlatého řezu, ale nikdy ne o spirále. Spirála uvnitř zlatého řezu přitom pomáhá vytvořit správnou kompozici obrázku a vnáší do ní dynamičnost. 

 

Zároveň jsem se naučila více přemýšlet nad hierarchií informací. Nejde tedy jen o to, jak sepsat leták na akci, ale především přizpůsobit podávané informace čtenáři, aby co nejrychleji dostal odpověď, zda ho akce zajímá či nikoliv. A zároveň si informace zapamatoval – hladce, příjemně a zábavně.

 

Knihu Grafický design pro každého doporučuju všem, kteří chtějí vyrábět poutavý a líbivý obsah, ať už mají vlastní internetový obchod nebo blog, snaží se propagovat svou práci, nebo jen sdílet své zážitky na sociálních sítích. Nastal čas odhalit svůj talent a stát se skutečným grafikem. Informace určitě pomohou také začínajícím grafickým designerům i odborníkům z jiných oblastí – např. UX designu, marketingu, copywritingu.

 

 

Název: Grafický design pro každého

Originální název: Graphic Design For Everyone

Edice: Universum

Autor: kolektiv

Překlad:  Lenka Šverčičová

Nakladatelství: Euromedia Group

Místo vydání: Praha

Rok vydání: 2020

Vydání: 1.

Počet stran: 224

ISBN: 978-80-242-6903-0

 

Soutěže

Aktuality

  • Nominace na Cenu Jiřího Ortena 2021

    V pořadí 34. ročník prestižní Ceny Jiřího Ortena (CJO), jíž udílí Svaz českých knihkupců a nakladatelů talentovaným autorům do 30 let věku, zná své nominované. Odborná porota vybrala z 21 přihlášených titulů tři pozoruhodné knihy: básnickou sbírku Šimona LeitgebaBetonová pláž (JT´s nakladatelství), počin Gábiny Pokorné V hlavě (Práh), přinášející bez příkras zápisky mladé schizofreničky,a románový debut Praskliny (Listen) spisovatelky, publicistky a scenáristky Kláry Vlasákové.Slavnostní vyhlášení vítěze proběhne 17. května 2021 od 17 hodin v Zrcadlové kapli Národní knihovny. 

    Číst dál...  
  • Lidé poslechem audioknih tráví stále více času

    Praha, 14. 1. 2021 - Výsledky 7. ročníku Velkého audioknižního průzkumu ukazují, že lidé stále častěji volí jako formu čtení audioknihy a poslechem mluveného slova tráví čím dál více času.

    Číst dál...  

Nové komentáře

Doporučujeme

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení