Recenze: Odborná literatura

Recenze: Anna Sálová – Kreativní copywriting

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
5

Kdo by nechtěl dostat své výrobky k zákazníkům? A to nejlépe k velkému počtu. K tomu potřebuje nejen kvalitní výrobek či službu, ale pokud prodává své služby skrze web, tak i kvalitní PR. Do toho nyní spadá více a více online i offline aktivit. V knize Kreativní copywriting Anny Sálové jsou shrnuty zásady pro kvalitní copy nejen začínající copywrittery, ale i pro schopné živnostníky v oblasti služeb.

 

 

kreativni-copywritingV knize autorka poradí, jak vytvořit poutavé copy, které chytne a nepustí. Ve 33 kapitolách z autorčiny praxe i ze zkušeností světových osobností zjistíte, jak udělat z copywritingu kreativní dobrodružství. V pěti částech knihy se postupně naučíte přicházet s novými nápady, odhalíte motivace zákazníků, ujasníte si hlavní složky dobrého kousku copy a začnete vyprávět poutavé příběhy. Každou inspiraci doplňují grafy, praktické pomůcky a cvičení pro rozpohybování mysli. Kniha cílí i na zkušené copywritery a snaží se pro ně najít cestu, aby se z psaní nestala fádní rutina. 

 

Autorka je na relativně mladé odvětví PR zkušenou odbornicí. Anna Sálová se věnuje copywritingu a online marketingu přes pět let. Pracovala v největší online marketingové agentuře v České republice. Později založila vlastní obsahovou agenturu ContentWizards. Jako contentstrategist pomáhá online projektům najít svůj vlastní hlas a školí veřejnost i firmy. 

 

Čtenáři v knize najdou tipy na to, jak sbírat nápady od svých kolegů při tvorbě PR kampaní. Jednotlivé techniky a cvičení jsou snadno a přehledně napsané, aby z nich jejich uživatelé získali co nejvíce přínosných materiálů pro další PR práci. Moc se mi líbil nápad na hru s několika barvami klobouků na podporu laterálního myšlení, která umožňuje zaměřit se na jeden aspekt problému. Zájemci si mohou přečíst i něco o výběru informací k budování značky a o tom, jak ji zarámovat, aby se dostala ke správným cílovým zákazníkům. Také jim předestře způsoby, jak vést smysluplnější jednání s klienty, aby obě strany byly spokojené.

 

„Tahle kniha je krátká, protože většina knih o psaní je plná kravin,“ hlásá citát v úvodu knihy Stephena Kinga. A je to pravda. Příručka je opravdu malá svým formátem, zato obsahuje mnoho postřehů i přehledy informací čerpaných z jiných knih z oblasti PR a marketingu. Například velmi dobře zkracuje a vysvětluje základní poučky rozepsané v obsáhlé marketingové publikaci o duchu značky Hrdina nebo psanec.

 

Celkově působí kniha velmi svěže. Je svým způsobem trochu atypická, protože se nesoustředí tolik na teorii. Spíš v sobě zahrnuje spoustu praktických cvičení, která mohou proměnit po čase rutinnější práci copywritera v oázu zábavy, dobrodružství a především generaci propracovanějších a životaschopnějších nápadů. Díky jejím tipům může být práce copywritera a kreativce ještě zábavnější.

 

Těžko ji srovnávat s jinými příručkami z oblasti PR, protože jsem si zatím nevšimla žádné, která by obsahovala tolik praktických tipů pro práci copywritera. Suchá teorie o tom, co je to PR článek a co by měl obsahovat, se dá najít všude. Ale jak se neunavit neustálým generováním nápadů a jak si práci zpříjemnit, to se tak často nevidí. Myslím, že knihu mohou využít nejen profesionální copywriteři, ale i ti, kterým zas až tak psaní nevadí a rádi by sami propagovali své služby či drobné podnikání. Už jen díky stručně sepsané kapitole o tom, jak vytvořit poselství značky tak, aby oslovila správné zákazníky. Nebo informacím, jak napsat poutavý propagační leták, který prostřednictvím správného obsah i dobře použitých slov zaujme cílového zákazníka.

 

Knihu mohu doporučit všem odborníkům v komunikaci, podnikatelům v oblasti služeb, ale také lidem ve vedoucích pozicích, neboť zde naleznou řadu užitečných cvičení na generování nápadů, ale i řešení problémů.


Kreativní copywriting
Autor Anna Sálová
Nakladatelství CPress
Místo vydání Brno
Rok vydání 2018
Vydání 1.
Počet stran 264
ISBN/EAN 978-80-251-4909-6
Ediční řada -

Do nakladatelstvíPorovnat ceny

Soutěže

Aktuality

  • Magnesia Litera 2019

    Po mimořádném ročníku, který v roce stoletého výročí založení Československa připomněl, jak úzce je česk(oslovensk)á státnost propojena s literaturou a slovesnou kulturou, se ceny Magnesia Litera v osmnáctém roce své existence opět soustřeďují na českou knižní současnost.

    Číst dál...  
  • Pozvánka na Knižní festival v Ostravě

    Milujete knihy, rádi čtete anebo dokonce píšete autorskou tvorbu? Právě pro Vás jsme připravili první ročník Knižního festivalu Ostrava, který se uskuteční ve dnech 1.–3. března 2019 se na Černé louce v Ostravě. 

    Číst dál...  

Nové komentáře

Cena Česká kniha

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení