Recenze: Svatava Vašková – Coolinářka

5

Rádi vaříte v každém ročním období? A chcete, aby vždy potřebné suroviny byly běžně dostupné v obchodech? Zkuste vsadit na kuchařku Coolinářka food blogerky Svatavy Vaškové, která se během krátké doby dostala na výsluní předních českých autorů blogů o vaření.

CoolinářkaSvatava Vašková alias food blogerka Coolinářka začala svůj blog psát na mateřské dovolené. Prostřednictvím autorských fotografií a receptů na něm sdílí svou vášeň pro vaření. V maximálně autentické kuchařce najdete její nejoblíbenější rodinné recepty. Výběr pokrmů mapuje celý rok, a vy tak můžete vařit ze surovin, které jsou právě k dispozici. Máte rádi klasiku, jako jsou kynuté buchty nebo segedínský guláš? Nebo raději něco z moderní kuchyně – exotickou polévku, krevety nebo dezert Pavlova? V kuchařce Coolinářka si určitě vyberete.

Kniha je rozdělena do čtyř částí – jaro, léto, podzim a zima. Vždy si tak můžete pochutnat na pokrmech z čerstvých surovin. Ty jsou běžně k sehnání v obchodech a není nutné pro ně vážit cestu do speciálních podniků se zdravou výživou. K dispozici máte přesně 80 receptů, 20 pro každé roční období. V každé část můžete najít recepty na polévku a hlavní jídla, ale především na moučníky a zákusky. Recepty tak můžete podle libosti propojovat a vytvářet chutná menu. Podtitul knihy – testováno na rodině – navíc o mnohém vypovídá. Je jasné, pro koho je kuchařka Coolinářka určena a koho má rozmazlovat. A je vidět, že Svatava Vašková na svou rodinu nedá dopustit.

Každému receptu je věnována dvoustrana. Na ní naleznete název, suroviny, postup přípravy a velkou fotografii, která láká k vyzkoušení pokrmů. Autorka si velmi zakládá na fotografiích, které jsou z její vlastní dílny. Dbá také na to, aby ilustrace skutečně reprezentovaly daný pokrm a nebyly kvůli hezčímu vzhledu upravovány čímkoliv nepřírodním, jako je tomu zvykem v běžné marketingové praxi. I proto je snadné zamilovat si grafické zpracování této knihy. A samozřejmě nejen kvůli tomu, jak recepty skvěle vypadají, tak i chutnají.

Sympatická autorka čtenářům v kuchařce předkládá recepty, které zahrnují celou plejádu chutí. V knize čtenář nalezne běžná jídla (např. meruňkový koláč s tvarohem), tak i ty exotičtější (kokosové sušenky s lemon curd). Osobně jsem si oblíbila především recept na zapečenou ovesnou kaši s jahodami a kokosem, který používám jako dezert i jako snídaní. A dále jsou úžasnou záležitostí špagety s lososem, které potěší každého jedlíka. Kuchařku Coolinářka bych doporučila všem, kdo si chtějí dobře pochutnat a současně netrávit čas dlouhým vyvařováním a sháněním surovin.

Coolinářka
Autor Svatava Vašková
Nakladatelství Fragment