Recenze: Maja Nettová – Müsli – domácí, snadné a rychlé

5

Pokud tápete anebo se rádi necháte inspirovat, jakým jídlem se pozitivně naladit do nového dne, potěší vás nová kuchařka Müsli – Domácí, snadné a rychlé Maji Nettové. Podle názvu je zřejmé, že se autorka zaměřuje pouze na jeden typ snídaně, avšak na druhou stranu na ten nejpestřejší.

Müsli – domácí, snadné a rychléV úvodu nás autorka seznamuje se všemi ingrediencemi, které v jejích či vlastních směsích využijeme. Kromě ovesných a jiných druhů vloček, které jsou základem, také s klíčky a semeny, ořechy, jádry a sušeným ovocem, sladidly, tuky pro pečené müsli a tekutinami, kterými se dá müsli zalít. Vyzdvihuje výživnost surovin a jejich roli ve směsi, jako je například zahušťování či přírodní slazení.

Kniha Müsli – domácí, snadné a rychlé nás provede od základních receptů k náročnějším, všechny jsou však nakonec jednoduché a rychlé. Autorka rozděluje recepty na klasické, křupavé a krémové müsli a na müsli svačinky, jako jsou sušenky, tyčinky nebo kuličky. Mezi klasickým müsli najdeme ovocné, čokoládové, ořechové nebo například skořicové se švestkami. Křupavým müsli, tedy tomu, které pečeme v troubě, se říká granola. Můžeme vyzkoušet granolu s malinami, pistáciemi a bílou čokoládou, granolu s pekanovými ořechy a javorovým sirupem, s espressem a kávovými zrnky nebo medovou granolu s ořechy. Krémové müsli necháváme delší dobu v chladu, nejčastěji přes noc, říká se mu overnight.

Forma receptů je přehledná – krátký autorčin úvod, gramové množství potřebných surovin a srozumitelně popsaný recept doplněný o fotografii. Je znát, že recepty na müsli jsou osvědčené, avšak nepostrádají prostor pro vlastní kombinaci chutí. Müsli ani naše rána nemusí být jednotvárná, naopak chutná a hravá, což nám Maja Nettová ve své knize dokazuje.

Müsli – domácí, snadné a rychlé
Autor Maja Nettová
Nakladatelství Ikar