
Recenze: Hana Machková – Mezinárodní marketing
- Vytvořeno 14. 4. 2016 3:00
- Autor: Michaela Babíková

Úspěch, zisk a růst je cílem snad každé společnosti. Pokud se firmě daří na domácím trhu, vyvstane velmi brzy zásadní otázka: „Co dál? Jak můžeme nadále růst? Jaké příležitosti můžeme uchopit nyní?“
Jako velmi lákavá možnost se jeví proniknutí na zahraniční trhy. Internacionalizace totiž přináší firmám zcela nové příležitosti. Umožňuje další navyšování zisků díky prodeji výrobků či nabízení služeb na dosud neproniknutých mezinárodních trzích, či značné snížení nákladů například díky příznivějšímu podnikatelskému prostředí. Velké možnosti však s sebou přirozeně nesou i velká rizika. O jaká rizika se jedná a jak je možné se jim vyhnout? Co všechno podnikání na zahraničních trzích obnáší? Jaká jsou specifika mezinárodního marketingu? Jak správně uchopit všechny příležitosti a minimalizovat hrozby? To všechno vám prozradí autorka Hana Machková v již čtvrtém aktualizovaném vydání své úspěšné knihy Mezinárodní marketing.
Na první pohled je Mezinárodní marketing poměrně útlá publikace, přesto se uvnitř skrývá široký záběr témat. Kniha je rozdělena do celkem jedenácti logicky uspořádaných hlavních kapitol. Autorka vám prozradí, jaké jsou základní koncepce mezinárodního marketingu a jaké možné strategické přístupy existují. Dozvíte se vše o mezinárodním prostředí a o tom, jakým způsobem ovlivňuje podnikání. Důležitou součástí marketingu je výzkum, takže samozřejmě nemůže chybět kapitola ani o něm. Dále se dočtete o tom, jaké formy vstupu na mezinárodní trhy může firma zvolit, jak postupovat při segmentaci trhů, výběru cílových skupin a následném positioningu v myslích spotřebitelů. Bavit vás zajisté bude kapitola o značkách a jejich řízení. Chybět samozřejmě nemůže ani čtení o jednotlivých „P“ marketingového mixu.
Každou problematiku autorka čtenáři přibližuje na zajímavých případových studiích. Právě tyto příběhy dobře známých značek mě osobně bavily na celé knize nejvíc. Věděli jste například, že firma Danone se původně zabývala výrobou skla, nebo že populární svátek Beaujolais noveau vznikl ve snaze rychle prodat nepříliš kvalitní víno?
Velmi široký záběr témat je výhodou a nevýhodou knihy zároveň. Autorce se na pouhých 200 stranách podařilo obsáhnout celou problematiku marketingu v zahraničí, což je však logicky vykoupeno někdy až zbytečnou stručností. Celou řadu věcí, které by si zasloužily pro dobré pochopení hlubší vysvětlení, si bohužel budete muset vyhledat sami. Knihu také doporučuji aspoň jednou přečíst celou, abyste se v ní naučili snadněji orientovat. Charakter tématu již předurčuje, že kniha je plná nejrůznějších dělení a při pouhém prolistování nemusí být u některých věcí zcela jasné, co je ještě podnadpis a co už nadpis.
Mezinárodní marketing je sice odbornou publikací, ale přesto mi připadá, že autorka používá zbytečně složitý jazyk. Celá řada věcí by se dala napsat jednodušším a čtivějším způsobem, jak je ostatně u knížek z marketingu běžné. S trochou soustředění však není problém si na autorčin styl zvyknout a široký záběr zajímavých témat určitě stojí za trochu soustředění. Knihu Mezinárodní marketing ocení především manažeři firem, vědecko-výzkumní pracovníci, vysokoškoláci, ale bavit bude zajisté i laickou veřejnost, která se zajímá o marketing a obchodování.
Aktuality
-
Svět knihy 2023 vrcholí. Sobota 13. května očima návštěvníka knižního veletrhu
Pražské Holešovice oživil ve dnech 11.–14. května mezinárodní knižní veletrh a literární festival Svět knihy. Tak jako vždy nabídl besedy s autory, autogramiády, přímé setkání s českými i světovými spisovateli a také bohatý doprovodný program. Letos se veletrh nesl ve znamení tématu Autoři bez hranic, ať už se jednalo o hranice států, hranice kulturní nebo sociální. Zelenou měl každý autor, který je umí překročit.
Číst dál... -
Na Černé louce v Ostravě opět proběhne knižní festival
Ostravské výstaviště v březnu opět přivítá knižní nakladatele, novináře, spisovatele a tisíce milovníků knih. Ve dnech 3. a 4. 2023 proběhne na Černé louce Knižní festival Ostrava.
Číst dál...
Nové komentáře
-
Hotel Winterhouse
Text patri tady -
Daniel Defoe – Robinson Crusoe
:D -
Evžen Boček: „Zatuhnul jsem v 19. století“
Pri citani vsetkych siestich casti Aristokratky som sa vynikajuco pobavil, nieco nove naucil a vsetkym ... -
Jan Neruda – Povídky malostranské
Velmi moc děkuji za zápisky zítra mám mít čtenářský deník a knížku jsem ani neotevrela velmi moc ... -
Matematika základ života
Dík za kritické poznámky. Pokusíme se opravit. JH -
MUSTREAD podle Gatese a nejprestižnějších deníků. Co je tak skvělého na Sapiens?
Kniha obsahuje nepravdivá tvrzení a naprosto nelogické závěry. Knihu hodnotím jako škvár bez ... -
Páté jablko promlouvá
Román Páté jablko mne zajímal už proto, že mne s příběhy postav spojoval sad a obchod, který měli ... -
Jarmila Glazarová: Vlčí jáma
Tento román jsem viděla několikrát zpravovaný jako film, ovšem netušila jsem že Robert umírá. To ... -
Prašina
no tatop kniha se mi zdála taková temná já mám ráda temno ale pořádně nedávala smysl nedokázala jsem ... -
Milník v žánru fantasy
Já jsem zrovna jeden z těch, co zná z fantasy všechno a nic ho nepřekvapí - teda ne že bych jí tolik ...
Knihy
Z čtenářského deníku
-
Jarmila Glazarová: Vlčí jáma
Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.
Číst dál... -
Drašar
Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.
Číst dál...