Moderní návrat ke klasice

Háčkování patří mezi nejstarší rukodělné techniky. A vzhledem k tomu, že tzv. hand made výrobky dnes slaví obrovský návrat, není divu, že i háčkování bylo oprášeno a vzato na milost. Háčkování s korálky od Radky Flekové ukazuje nové cesty, kterými je možné se v dnešní době dát.

knihaNa počátku je třeba autorku pochválit, že nepočítala s tím, že knihu vezmou do ruky ti, kteří již háček někdy drželi. Proto hned v úvodu vyjmenovává potřeby k háčkování i základní techniky a postupy, vysvětluje zkratky, které dále bude používat. Následně přistupuje k jednotlivým návodům rozděleným do ucelených témat.

Takže nejprve uháčkujeme Náhrdelníky, poté Náramky a pak následuje kapitola Ostatní, kde jsou projekty více variabilní, např. gumička do vlasů nebo košíček. Další část knihy tvoří Bonusy, v nichž nalezneme podrobné návody na nejrůznější alternativy náramků a kuliček.

Bez nadsázky je možné říct, že kniha je výborná. Vede nás krok za krokem nejen slovem, ale i obrazem. Je doplněna o podrobné fotografie jednotlivých fází háčkování. Pokud budeme postupovat podle autorčina jasného návodu, nemůžeme udělat chybu. Naučí nás, kolik korálků potřebujete navléct na potřebnou délku výrobku, takže pak už je jen na nás, jak si její návody obměníme, upravíme či prodloužíme.

Sama Radka Fleková ve svém poděkování uvádí, že za lásku k ručním pracím vděčí své babičce, která ji vše s trpělivostí učila. A já bych chtěla poděkovat jí. Byť její učení není osobní a je ochuzeno o lidskou přítomnost, pomůže určitě mnoha čtenářkám zvládnout nejen základní techniku. Háčkování je totiž krásný relax, po němž něco hmotně zůstává. A to v dnešní přetechnizované době není málo.

FLEKOVÁ, Radka. Háčkování s korálky. Praha: CPress, 2013, 104 s. ISBN: 978-80264-0258-9.