Konec trápení s nežravci

detail

Máte doma štěně a pytel granulí? Klečíte u něj na kolenou, téměř ho prosíte, aby žralo, ale ono nic? Zkuste mu dát pořádný kus masa – syrového! A nestačíte se divit!

Problémy, které jsem výše popsala, jsem si nedávno sama prošla. Mám doma čtyřměsíční štěně boxera a doteď jsem neměla problémy s krmením pejsků granulemi. Nechci určitě dělat propagaci krmení psa syrovým masem, ale ráda bych upozornila na knihu, která je na trhu od roku 2011. Může vám totiž poradit a pomoci v momentě, kdy váš miláček granule striktně odmítá.

knihaAutorkou je Kateřina Novosádová, chovatelka rhodeských ridgebacků. V knížce s názvem Barf. Krmení psa přirozenou stravou uplatňuje své zkušenosti a vede chovatele psů trpělivě krok po kroku všemi etapami psího života. Radu zde najdou nejen majitelé nežravých štěňat, ale i psů velkých a malých plemen, fen v různých fázích březosti, v kojení, po odchodu štěňat, majitelé psů mladých, starých i nemocných.

Podstatou je, že pes již nedostává průmyslové krmivo – granule, ale čerstvou potravu, nejlépe v syrovém stavu. Nejen maso, ale i zeleninu, ovoce, různé druhy doplňků a podobně. Autorka pečlivě popisuje přechod psa z granulí na přirozenou stravu a ukazuje na problémy, které mohou při přechodu nastat.

Pro chovatele, který se dosud s takovým typem krmení psa nesetkal, je velmi důležité vše správně rozvrhnout a dávkovat. U každého psa je to jinak. Kolik toho sní malý pes, kolik střední či velký? Štěně má jinou krmnou dávku než psí „puberťák“ a jinou než pes dospělý či starý. Na vše v knize najdete návody, tabulky, a dokonce celé jídelníčky. Nechybí různé recepty, nad kterými chvílemi zůstává rozum stát. Co takhle tatarák pro psa? Nebo sulcový dort?

Ať už máte se svým čtyřnohým miláčkem problémy, nebo ne, doporučuji tuto knihu alespoň prolistovat a pročíst. Vhodné rady mohou najít i majitelé psů krmených granulemi a věřte, že až knížku otevřete a uvidíte krásné fotografie misek s čerstvou zeleninou, ovocem nebo steakem z lososa, budou se sbíhat sliny i vám.

Knihu Barf. Krmení psa přirozenou stravou vydalo nakladatelství Plot