Sexuálně inteligentní? Nechte to být!

nohy

Radostný, spontánní, vzrušující, intimní, „jako za mlada“ a především normální! Takový je sex, který požaduje drtivá většina pacientů, kteří se ocitnou v poradně sexuologa terapeuta Marty Kleina. Jeho kniha Sexuální inteligence. Co od sexu opravdu chceme a jak toho dosáhneme představuje souhrn jeho zkušeností, rad a tipů, sezení s pacienty, ale především od konvencí a „normálnosti“ oproštěný pohled na sex.

knihaMarty Klein přináší trochu jiný pohled na milování, takový, jaký bychom chtěli mít asi všichni (možná až na pár opravdu vysoce konzervativních jedinců, pro které sexuální hrátky s protějškem představují pouze cestu k rozšíření řad rodu). Rozpravy o (podle mého názoru) nejpalčivějších postelových problémech doplňuje příklady svých pacientů, na kterých danou problematiku přibližuje.

Nejčastěji se setkáme s otázkou, co je a není v sexu normální. Zažil to určitě nejeden z nás – situaci, kdy se přistihl při myšlenkách, jestli to, co dělá nebo dělá jeho partner, je ještě v klidu. Velká řada z nás řeší, jak vypadá, jaký by měla podat výkon, co říkat, dělat, jak se hýbat, na co myslet. Na to všechno má doktor Klein odpověď. Vše v posteli je normální, nebo spíš nic není nenormální. Sami si musíme stanovit měřítko, do kterého se vlezeme. Tudíž vše, co nám činí potěšení, co nás vzrušuje a uvolní je ok.

Heslem této knihy je potažmo: Nechte to být. Snažíte se za každou cenu dosáhnout vrcholu? Chcete podávat výkony jako ve dvaceti, přestože vám padesátka už klepe na dveře? Toužíte po dokonalosti, romantickém prostředí, vhodném načasování a přitom spontánnosti? Nic z toho ale neexistuje – vše je jen v naší hlavě, v našich představách, ale nic z toho nám nezaručí kvalitu sexu. Navíc tohle vše nás ve skutečnosti jen brzdí a způsobuje, že si milování neužíváme a vyhýbáme se mu.

Pravda je, že lidé se dnes až příliš řídí všemožnými články o tom, jak co dělat (potažmo nedělat), aby… Měli dokonalý vztah (s rodiči, partnerem, dětmi, sousedy…), úžasný sex (vyzkoušejte tyto polohy, toto osvětlení, tam ho kousejte, tady ji nehlaďte a podobně), pečlivě uklizený byt a tak bychom mohli pokračovat až do nekonečna. Ale v záplavě těchto zaručeně účinných rad a triků lidé zapomínají na svou individualitu, na to, co se líbí jim samým, co mají rádi, jak se cítí uvolněně a dobře. A to je největším zabijákem nejen tělesné lásky. Přemýšlíme, jakými být, a zapomínáme být sami sebou. Hrajeme si, abychom zapadli do společnosti, ale zapomínáme, že společnost za dveřmi našich domů končí (a za dveřmi ložnice by to mělo platit trojnásobně).

Tak řečenou normálnost Marty Klein nahrazuje sexuální inteligencí – jak vám napovídá sám název knihy. Co tedy ta sexuální inteligence znamená? Tři věci (vypadá to jednoduše, že?): informace a vědomosti, emoce a cítit se pohodlně ve vlastní kůži. Je tedy důležité znát funkce svého těla, jejich změny a smířit se s nimi a cítit se ve vlastním těle pohodlně a také vědět, že sex není jen funkce, ale především emoce (nebo aspoň pro drtivou většinu). I když vědět, ještě neznamená udělat…

Tedy, chcete-li si rozšířit obzory, otevřít se nebo jen potřebujete povzbudit, než se odhodláte řešit svůj problém (i se sexuologem), vezměte do ruky Sexuální inteligenci. Kniha vám sice nepomůže překonat všechny překážky na cestě za příjemným milováním, které si budete užívat a které se (opět) stane plnohodnotnou součástí vašeho partnerského života, ale nakopne vás. Možná vám pomůže odhalit, jakou překážku jste si k dosažení spokojenosti v posteli sami nastavili.

Hlavně nezapomeňte, neexistuje nic normálního. Neexistuje ani Venuše, ani Mars, ale pouze lidé se stejnými potřebami, podobnými zálibami. Opět je to jen otázka kulturního vnímání, nebo lépe masového vnímání. Zavřete oči, vnímejte jen partnera a sebe, nebojte se mluvit, otevřít se a uvolnit. Nic vám neuteče a nic v tuto chvíli, kdy se chcete věnovat jeden druhému, není důležitější.

Knihu Sexuální inteligence. Co od sexu opravdu chceme a jak toho dosáhneme vydalo nakladatelství NOXI