Nikdy není pozdě naučit se něco nového

byt

Úžasné pokojové aranžmá, moderní nábytek, vyladěné doplňky a profesionální květinové dekorace. Přesně s tím se setkávají čtenáři magazínů a knih o bydlení. Jsou plné skvělých rad o zútulnění domova, o trendech a o tom, jak interiér proměňovat dle ročních období. Pokud jste se, jako většina, rozhodli zařídit si bydlení vlastními silami, budou se vám jistě hodit teoretické základy i šikovné postřehy z praxe. Nakladatelství Grada k tomuto účelu vydalo velice užitečnou knihu, postavenou na odborných základech s názvem Škola interiérového designu.

knihaKniha od Jany Hradecké mezi ostatními tituly vyčnívá díky svému komplexnímu pohledu na problematiku zařizování a přeměňování interiéru. Najdete v ní ryze praktické tipy týkající se technické dokumentace, půdorysu a modelování v 3D. Inspirativní úlohu pak mají kapitoly o stylu, barvách, dekoracích či osvětlení. Autorka na titulu spolupracovala s celým týmem odborníků, který knihu postavil na základech výukových materiálů z jejich vlastní školy pro designery.

Osobně si myslím, že tato kniha je určena všem nadšencům, kteří jsou ochotni návrhu svého nového domova obětovat hodně času a úsilí. Pokud někdo nechce nebo z finančních důvodů nemůže svěřit svůj byt či dům odborníkovi, může do oblasti interiérového designu proniknout prostřednictvím tohoto titulu. Úplní laici i milovníci designu se z ní dozví řadu praktických rad, které do poslední zužitkují.

Kapitoly jsou řazeny chronologicky od budování prvotních představ o budoucím bydlení až po samotnou realizaci ve všech jejích fázích. Do každé lekce autoři připravili úlohy, nad kterými byste se měli zamyslet a cvičně si je vyplnit. Jde o různorodé úkoly, díky nimž se alespoň na chvíli dostanete do kůže interiérového designéra. Abych se přiznala, tak ne všemi úlohami jsem prošla na jedničku. O to bystřejší však budu v budoucnu, až dojde na onen výběr nábytku a slaďování barev.

Protože se teď jedné celkové rekonstrukce účastním, mohla jsem si knihu Škola interiérového designu vyzkoušet ve skutečné praxi. Podle chronologie knihy jsme díky hrubým omítkám teprve na straně 48, ale současně s tím se začínají řešit například kuchyňské obklady. Tím pádem jsem naráz začala studovat lekci sedm s názvem Materiály (str. 84) a současně také následující lekci osm Barvy (str. 110), abych měla představu, z čeho lze vybírat a jak vše sladit s daným prostorem.

V závěru knihy je kapitola Historický vývoj nábytkových stylů, který představuje kulturu bydlení od pravěku až po moderní dobu. Rekapitulace jmen světových designérů a jejich nejslavnějších kousků pak potěší každého milovníka krásných věcí. Je tam řada kultovních kusů nábytku, které jistě znáte z reprezentativních fotografií, jen jste možná nevěděli, kdo je jejich autorem. Kniha Škola interiérového designu vám tak nejen pomůže s úpravou bydlení, ale rozšíří vám obzory dalšími směry a doplní vzdělání v oboru.

Knihu Škola interiérového designu vydalo nakladatelství Grada