
Pronikněte do tajů copywritingu
- Recenze
- Vytvořeno 31. 10. 2013 2:00
- Autor: Zuzana Tomášková

Chcete zvýšit svůj obrat? Přesvědčit zákazníky k nákupu? Či jste zákazník, který se nechce nechat přesvědčit pouhým vzhledem stránek a volbou slov? Potom je kniha Copywriting od české autorky Michaely Horňákové určená právě vám.
Praktický průvodce slibuje, že vás naučí tvorbě textů ve všech oblastech, v nichž se dnes musí každý profesionální copywriter orientovat. Zjistíte, jak vytvořit kvalitní název, nadpis, slogan, inzerát či popisný text, který upoutá pozornost zákazníka a významně pomůže prodat vaši službu či výrobek. Výklad v knize obsahuje pro větší názornost velké množství konkrétních ukázek z praxe. Na konci každého tématu je možné si nabyté dovednosti procvičit na praktických cvičeních.
Michaela Horňáková je mladá copywriterka, která byla v době vydání publikace studentkou Fakulty managementu na Vysoké škole ekonomické v Jindřichově Hradci se specializací na informační technologie. Copywritingu se věnuje již řadu let. Nejvíce se zaměřuje na SEO copywriting a internetový marketing. Jako autorka získala za svou bakalářskou práci ocenění ESOP 2010.
Tato zdařilá příručka je vhodná pro copywritery, správce webových stránek, podnikatele i pro čtenáře, kteří chtějí odhalit kouzlo copywritingu a snadno rozpoznat obchodní triky, se kterými se každý z nás setkává i několikrát denně. Patřím mezi poslední variantu, proto jsem byla na všechny typy a rady autorky velmi zvědavá.
Musím říct, že kniha Copywriting je velmi prakticky zaměřená a komplexně se zabírá celou oblastí copywritingu. Čte se snadno, bez jakýchkoliv potíží. V textu je řada příkladů z praxe a poznatky mohou být velmi užitečné, zvlášť když s oblastí copywritingu čtenář začíná. Občas mě sice některý odstavec zarazil, protože byly rady podle mých měřítek trochu na hranici s etikou, ale možná šlo jen o špatnou formulaci.
„V PR článku můžete využít emoce i strach zákazníků, které vyvolávají různé věci, které váš produkt nebo služba opravují, zachraňují či ruší. Využití těchto pocitů zákazníka je v PR článcích velmi vhodné, ovšem nesnažte se zraňovat čtenáře až moc, tím je odradíte od pokračování ve čtení vašeho článku.“
(HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting. Brno: ComputerPress, 2011. s. 191.)
Tak či tak se jedná o velmi praktickou příručku, která srozumitelně obsahuje všechny oblasti copywritingu a přináší pohled do této oblasti marketingu, proto do ní stojí alespoň nahlédnout.
Knihu Copywriting vydalo nakladatelství ComputerPress
Nejlépe hodnocené články
Soutěže
Aktuality
-
Vlastislav Toman odešel, Hadži zůstává
Ráno 11. května 2022 se na facebookovém profilu Nakladatelství Josef Vybíral objevila smutná zpráva – v nedožitých třiadevadesáti letech odešel dlouholetý (1956-1992) šéfredaktor ábíčka Vlastislav Toman.
Číst dál... -
Ostravské výstaviště ožilo. Na Černé louce proběhl knižní festival
Ve dnech 11. a 12. března 2022 po dlouhých dvou letech otevřelo výstaviště Černá louka své brány do světa všech příznivců knižní tvorby. Probíhal zde knižní festival, který se v této podobě, tedy s doprovodným programem, poprvé konal v roce 2019. Setkání se spisovateli a jinými osobnostmi mezi stánky s knihami bylo po době plné zákazů a omezení jako balzám na duši.
Číst dál...
Nové komentáře
-
Prašina
no tatop kniha se mi zdála taková temná já mám ráda temno ale pořádně nedávala smysl nedokázala jsem ... -
Milník v žánru fantasy
Já jsem zrovna jeden z těch, co zná z fantasy všechno a nic ho nepřekvapí - teda ne že bych jí tolik ... -
François Villon: Já u pramene jsem a žízní hynu
Mám rád Fischerův překlad, ale krásný je i překlad Loukotkové. Můžete se přesvědčit v knize Navzdory ... -
Tropy: Obrazná pojmenování v užším smyslu
:D jen škoda, že to nenapsal o 6 dní dřív, potom by to bylo přesně 2 roky... jinak dobrá stránka ;-) ... -
I vzplála světlá naděje
Krásný referát -
François Villon: Já u pramene jsem a žízní hynu
Diagnózu má každý, jen někteří se života doopravdy zeptali, jakou :-) Někdo ty okamžiky, v nichž ... -
François Villon: Já u pramene jsem a žízní hynu
a ještě na okraj - i pocit sice lze často vysvětlit rozumově, ale poezie nevzniká ani není vyhledávána ... -
François Villon: Já u pramene jsem a žízní hynu
Odpověděl jsem ve Villonově duchu - skrz protiklad, aniž bych vyloučil původní smysl :-) Zřejmě se ... -
François Villon: Já u pramene jsem a žízní hynu
Nechci Vás sežrat :-) Že ta báseň nemá smysl? Zkuste si poslechnout na YouTube moji zhudebněnou verzi ... -
Jan Neruda – Povídky malostranské
moc děkuju za čtenářák bez vas bych to nedala,jste můj zachránce
Doporučujeme
Knihy
Z čtenářského deníku
-
Jarmila Glazarová: Vlčí jáma
Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.
Číst dál... -
Drašar
Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.
Číst dál...