Recenze: Odborná literatura

Možná se tak narodila, možná je z reklamy

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
reklama

V tomto případě nemá cenu zapírat. Ať už chcete nebo ne, určitě moc dobře víte, které společnosti pozměněný slogan v titulku patří. Ačkoli jde o značku kosmetiky a její reklamy jsou cíleny především na ženy, odvažuji se tvrdit, že i velké procento mužů zná tento slogan nazpaměť jako básničku. A to je přesný účel reklamy. Vryje se vám do paměti, zapamatujete si produkt a uloží se vám do podvědomí až do doby, než půjdete nakupovat. Slogan, melodii, píseň nebo vizuální vjem máte v hlavě a už ho z ní nedostanete. 

 

knihaLegendární hlášky, jejich autory i nejznámější značky podrobně představuje kniha Lionela Salema Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. Tuto publikaci ocení v první řadě lidé z branže, kteří se snaží napodobit úspěch těch nejlepších světových kampaní. Dalšími čtenáři budou jistě tzv. reklamožrouti, které baví sledovat jednotlivé spoty mezi hlavním programem. Dívají se na ně, protože bývají v ideálním případě vtipné, umělecké a hrají v nich krásní lidé. Slogany, které nová kniha připomíná, hrají hlavní roli v TV reklamách, ale i na internetu, v rádiu, na letácích i samotných výrobcích. Z toho důvodu je požadavek na jejich vysokou kvalitu zcela pochopitelný. 

Kniha je rozdělena do dvou hlavních částí. V první z nich autor nejprve vypsal seznam nejznámějších, nejúspěšnějších a nejoblíbenějších reklamních sloganů v historii reklamy. Nechybí orientační rozdělení podle oblastí a druhů výrobků (cestovní ruch, domácnost, finanční služby a další). Druhá část popisuje příběhy sloganů u necelé šedesátky světových značek (Volvo, Procter&Gambel, Christian Dior). 

Mimo aktuálních sloganů nejznámějších značek a firem se tak dozvíte i stručnou historii jednotlivých společností a přehled předchozích marketingových kampaní každé z nich. Věděli jste například, že název Adidas vznikl spojením prvních písmen jména zakladatele značky Adiho Dasslera? Tušili jste, že IKEU založil teprve 17letý Švéd v roce 1943, který se před tím živil prodejem tužek? Nebo například slogan slavných cukrovinek M&M’S zní: „Rozpustí se v ústech, ne v dlani.“ a naráží tak na obyčejné čokoládové tyčinky, které mají tendenci se při konzumaci rozpouštět mezi prsty.

Kniha Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem Lionela Salema by sice už s ohledem na svůj obsah mohla mít příhodnější a funkčnější titul. Kvality samotné publikace to nijak nesnižuje. Autor si dal pěknou práci a dohledal většinu zajímavých kampaní a sloganů, které v nich hráli podstatnou roli. Pro srovnání navíc dokládá několik variant reklamních hlášek, o kterých velké agentury v té době uvažovaly. Čtenáři objektivně představuje reklamní trháky i propadáky tak, aby si sám udělal obrázek o tom, jak těžké je vymyslet alespoň trochu dobrou reklamu, natož pověstný slogan, který si pamatujete léta.

Knihu Reklamní slogany vydalo nakladatelství BizBooks

Doporučujeme

Veletrh

Soutěže

Aktuality

  • Nová kniha Miloše Cajthamla Na odstřel získala prestižní Literární cenu Knižního klubu 2018

    PRAHA, 4. 9. 2018 – Laureátem 23. ročníku Literární ceny Knižního klubu se rozhodnutím odborné poroty stal Miloš Cajthaml, jeho novela Na odstřel o problematickém hledání mužského vzoru se prosadila v konkurenci 121 zaslaných rukopisů. Odměnou vítězi je vydání knihy pod renomovanou nakladatelskou značkou Knižní klub, prémie 100 000 Kč a originální skleněná plastika ve tvaru knihy. Vítězné dílo bylo slavnostně vyhlášeno 4. září 2018 v Kaiserštejnském paláci na pražské Malé Straně.

    Číst dál...  
  • Paseka naživo. Nakladatelství poprvé zpřístupní veřejnosti slavný pražský dům od Jana Kotěry

    Cyklus autorských čtení v Nakladatelství Paseka spojí literaturu s architekturou. Zájemci budou moct poprvé navštívit slavný Laichterův dům, který na začátku 20. století navrhl Jan Kotěra, a halu s dekorativními vzory od Jana Preislera. První čtení v rámci cyklu Paseka naživo proběhne 23. srpna, debutující Anna Cima představí román Probudím se na Šibuji.

    Číst dál...  

Doporučujeme

Nové komentáře

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení