Nahlédněte pod pokličku reklamy

V roce 2010 spatřilo světlo světa třetí aktualizované a doplněné vydání knihy Jitky Vysekalové a Jiřího Mikeše s názvem Reklama: Jak dělat reklamu. Tato publikace přináší aktuální údaje a informace ze světa české a zahraniční reklamy, přibližuje novinky z oblasti moderních forem marketingové komunikace a emocionálního působení a nabízí nové příklady z reklamní praxe.

Autoři knihy, předsedkyně České marketingové společnosti Jitka Vysekalová a bývalý prezident Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš, jenž v současné době přednáší na pražské VŠE, přiznávají, že se snažili o nové, vylepšené vydání, které by kráčelo s dobou. Nejnovější trendy sleduje zejména šestá kapitola knihy, pojednávající o novinkách v rámci marketingové komunikace, a to především o tzv. internetovém marketingu.

Třetí aktualizované a doplněné vydání publikace Reklama: Jak dělat reklamu čtenářům vysvětluje, co je to reklama a jak působí, jakým způsobem krok za krokem připravit účinnou reklamní kampaň, jaká média při tom vybrat, jaké barvy, obrazy a slova použít, anebo jak zvolit tu správnou reklamní agenturu. V knize se rovněž dozvíte o moderních přístupech ke zjišťování účinnosti reklamy.

Autoři dále přicházejí s návody, čemu se v reklamě vyhnout, popisují postavení a úlohu reklamy v rámci marketingu a komerční komunikace a také čtenářům osvětlují, jakým způsobem pracují reklamní agentury. Stranou nezůstává ani úloha výzkumu, psychologie spotřebitelů a péče o zákazníky.

Kniha, která vás zavede do zákulisí reklamy, je určena všem zájemcům o problematiku komerčních komunikací – a to jak marketingovým a reklamním manažerům a specialistům, tak pracovníkům komunikačních a reklamních agentur a studentům.

Abyste si o recenzované publikaci mohli udělat patřičnou představu, přikládám ukázku, která pojednává o reklamních mýtech:

Svět reklamy je plný mýtů. Dokážeme prý prodat všechno, svádět malé děti ke kouření a chlastu, prodávat politiky jako mýdlo, působit na podprahové myšlení a kdoví co ještě. Kdeže ty loňské sněhy jsou!
Současná moderní reklama je budována na úhelných kamenech: pravdy, legálnosti, slušnosti, společenské zodpovědnosti.
Na těchto základních principech jsou postaveny etické kodexy reklamní praxe všech vyspělých zemí včetně Česka. Samoregulace reklamy je výrazem zodpovědnosti komunikačního průmyslu za obsah komerčního poselství. Pravda se dá pochopitelně sdělit mnoha způsoby, s humorem či nudně, srozumitelně či komplikovaně, přesvědčivě či fádně.

(Vysekalová, Jitka – Mikeš, Jiří: Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing 2010, s. 81.)

Domnívám se, že se bez publikace Reklama: Jak dělat reklamu neobejde nejeden marketingový specialista či pracovník reklamní agentury, jemuž bude tato vysoce informačně nabitá kniha výborným průvodcem (a leckdy i pomocníkem) v současné reklamní džungli.

Knihu Reklama: Jak dělat reklamu vydalo nakladatelství Grada