Kniha Anny Laukner radí, jak si poradit s mlsnými jazýčky

Máte doma kočku? A víte, jaká strava je pro ni vhodná? Pokud ne, měli byste si pořídit knihu Anny Laukner, specialistky na domácí zvířata, s názvem Kočka – správné krmení. Dozvíte se v ní, jak připravit svému čtyřnohému mazlíčku zdravé a přitom i chutné a jednoduché krmení.

Zdravá strava je totiž předpokladem dobrého zdraví nejen lidí, ale i koček. Pouze kočka, která dostává dostatek živin potřebných pro správný růst, se může dožít vysokého věku a mít plnohodnotný život bez zažívacích i jiných zdravotních problémů.

Dozvíte se tak, že například kočky vůbec nemají enzymy na trávení škrobu, proto byste jim neměli podávat takové potraviny, jako jsou rýže, těstoviny nebo brambory. Navíc potřebují málo sacharidů, proto byste jim neměli dávat veliké množství suché kupované stravy. Kromě praktických rad týkajících se krmení se dozvíte i řadu obecných informací například o trávení koček, o jejich loveckém umění nebo o tom, jak se má pečovat o jejich zoubky.

Kniha je přehledně rozdělena na čtyři rozsáhlejší kapitoly: Zdravé kočky, Základní znalosti, Tak jim to chutná, Dieta a spol. K nim jsou připojeny speciální pasáže, které jsou zaměřeny na péči o zuby, doporučení a zákazy a na problém zvracení.

Největší plusem knihy je její přehlednost. Jednotlivé části jsou odlišeny barevnými okraji, čtenář navíc uvítá barevné nadpisy, které jsou psány různými typy písma, aby od sebe mohly oddělit jednotlivé kapitoly a podkapitoly. Důležité informace jsou navíc vždy zvýrazněny, nejzajímavější text je pak od okolního textu oddělen rámečkem s barevnou výplní.

Kniha je oživena krásnými fotografiemi, na nichž jsou zachyceny kočky v různých situacích, především pak při jídle. Fotografie pořídila Regina Kuhn, která se řadu let věnuje fotografování domácích zvířat a která spolupracovala s Annou Laukner i na dalších publikacích zabývajících se péčí o domácí zvířata. Od této autorky si můžete přečíst v češtině například i knihu Pes – správné krmení.

Na závěr připojuji krátkou ukázku z kapitoly Od lovce k labužníkovi:

Pokud by se dnes musely kočky domácí starat samy o svou potravu, nelišila by se vůbec od potravy jejich divokých předků. Kořist tvoří především drobní hlodavci a ptáci, tu a tam si kočky uloví ještěrku, větší hmyz nebo nějakou rybu. Tento způsob obživy jí pomáhal při soužití s člověkem. Celá staletí využívá člověk loveckého pudu kočky: Sýpky na obilí, obchodní lodě a spíže by se neobešly bez koček. Aby se neoslaboval jejich „lovecký pud“, kočky se tak vůbec nekrmily – před vrata stodoly se jim dávala nanejvýš miska s mlékem. Díky tomu jsou ještě i naše dnešní kočky rození lovci.

Knihu Kočka – správné krmení vydalo nakladatelství Grada