Recenze knih

Změna k lepšímu aneb jak překonat své zlozvyky

Kdo by neměl nějaký ten zlozvyk, kterého by se rád zbavil? Může to být přílišné nakupování, kousání nehtů či kouření. A kolikrát už se každý z nás pokoušel tento zlozvyk překonat? Kniha Změna k lepšímu předkládá čtenářům ucelený šestistupňový program pro překonání zlozvyků. Může posloužit jako inspirace, ale i jako přesný návod k pozitivní změně v životě.

Slovo je živé a mocné

Meč a ptáček je prvním dílem stejnojmenné dvoudílné série žánru young adult. Jde o příjemné čtení se zajímavým námětem, které dává slovům obrovskou moc a váhu, přičemž jejich vyřčení dokáže mnohé.

Monstrum a princezna z Washingtonu

5

Kniha Temné a osamělé prokletí je retellingem známé pohádky Kráska a zvíře. Tuto pohádku zná snad každý, navíc retellingů na dané téma je v dnešní době opravdu velké množství, přesto se autorce Brigid Kemmererové podařilo napsat velmi originální a chytlavý příběh.

Štastný konec?! Jak pro koho

5

Isabelle už je jen krůček od toho, aby mohla být navěky šťastná a vzít si prince za muže. Stačí jen navléknout skleněný střevíček a je to. Osud tomu chtěl ale jinak a na její podvod s uříznutými palci se velmi záhy přijde. Na zámek odjíždí její nevlastní sestra Ella a Isabelle se probouzí do špatného snu jménem realita. Knihu Nevlastní sestra napsala autorka Jennifer Donnellyová a v České republice ji vydalo nakladatelství CooBoo.

Lucemburská sága pokračuje italským dobrodružstvím

Jed pro kralevice je v pořadí již třetím historickým románem věnovaným rodu Lucemburků. Jaromír Jindra, jihočeský rodák a spisovatel, vytvořil historickou řadu, ve které se věnuje nástupu Lucemburků na český trůn, jejich potížím s ujímáním se vlády, ale i nižší šlechtě a jejím služebníkům, kteří žili mnohdy stejně dobrodružné životy jako sami králové.

Vražedná jednohubka

Jussi Adler-Olsen. Jméno, jehož ekvivalentem je kvalitní krimi, zejména pak série o oddělení Q. V současné chvíli je netrpělivě očekáván osmý díl a není nic lepšího než si dlouhé čekání zkrátit knižním předkrmem, ideálně od téhož autora. Seznamte se s Malými pikantními vraždami.

Víno a trpělivost

Martin Selner už několik let pracuje v denním stacionáři pro lidi s poruchou autistického spektra. Jako terapii k psychicky vyčerpávající práci si naordinoval tvorbu blogu. Pozitivní přístup k postižení, velká dávka smyslu pro suchý humor a sebeironii udělala z jeho blogu senzaci. Selner svými postřehy prodchnutými lidskostí přispívá i do tištěných médií. A v roce 2017 mu vyšla první kniha Autismus &Chardonnay, ve které se kromě textů z blogu a novin objevují i texty nové. Kniha měla velký úspěch, a tak přišel čas na Autismus &Chardonnay 2: Pozdní sběr. Název odkazuje na obsah knihy – historky o autistech a osvědčeném léku na přeplněnou mysl, kterým je víno.

Nasycený démon už nemá co brát

5

Člověk odnepaměti prožívá radost i smutek, hojnost a nedostatek a také se denně musí vyrovnávat s různými problémy – úzkostí, depresemi, návalem stresu, poruchami příjmu potravy a podobnými negativními projevy hektického způsobu života. Ale existují tyto problémy ve skutečnosti, nebo jenom v naší hlavě? V knize Pečuj o své démony nalezneme manuál, jak s takovými vnitřními nepřáteli nakládat. Její autorkou je Tsultrim Allione, jedna z prvních amerických žen, která přijala svěcení v tibetském buddhismu a nyní je uznávána jako jeho západní učitelka.

Život první dámy Ameriky

5

Manželka Baracka Obamy je stejně známá a neméně oblíbená jako její manžel. Jako první dáma dokázala mnohé a snažila se pomoci lidem, kteří byli a jsou dodnes utlačováni. Po odchodu z Bílého domu se rozhodla vydat své paměti, a seznámit tak veřejnost se svou zajímavou životní cestou. Kniha se jmenuje Můj příběh a v České republice ji vydalo nakladatelství Argo.

Jako kočka s myší

Haló, haló, paní Kočko!

Bylo nebylo, za sedmero řekami a sedmero horami žila byla jedna kočka a dvě myši. A jak to tak bývá, škorpili se spolu a škádlili, až to bylo na celou knížku. Krásnou. Veršovanou. Bohatě ilustrovanou. Jmenuje se Haló, haló, paní Kočko! a myslím si, že si zasluhuje vaši pozornost, obzvlášť pokud si nevíte rady, jakou knihu by měl letos nadělit Ježíšek vašim ratolestem.

Sny se mohou splnit

5

V životě se každý z nás narodí s nějakým potenciálem, s nějakými možnostmi, to ale neznamená, že se nemůže vydat za dobrodružstvím jako třeba obr Buclík. Ten se narodil menší než ostatní obři, a tak se cítí méněcenný. Práce v kamenolomu či jiné typické obří profese ho vůbec nelákají, a tak se vydá do světa, aby zjistil, kdo je a jaká činnost ho udělá šťastným. Kniha Jak se chtěl stát obr trpaslíkem byla napsána Radkem Veselým a vyšla v nakladatelství CPress.

Zmizení Sáry Lindertové

Zmizení Sáry Lindertové je samostatnou mysteriózní detektivkou určenoupro mládež, kterou napsala mladá spisovatelka Kateřina Šardická.