Recenze: Recenze knih

Účel světí prostředky

Před několika lety v nakladatelství CooBoo vyšla trilogie Tajný kruh, další série od autorky upířích deníků – L. J. Smith. Původní Tajný kruh už skončil, v edici však ve stejném nakladatelství vyšly další dva díly, z nichž posledním je prozatím Lov. Na motivy původních knih je píše Aubrey Clarková. Čtenáře jistě potěší, že zachovává zajetý styl a děj se odvíjí stejně, jako kdyby knihy dál psala L. J. Smith.

knihaŘeditel školy v New Salemu, kterou členové Tajného kruhu navštěvují, je lovec čarodějnic. A stejně tak i jeho syn, se kterým toho času chodí Faye. Kruh je ohrožen – lovci si je postupně označují a čekají jen na vhodnou příležitost, aby je mohli sprovodit ze světa. Pomoc jako by neexistovala. Nebo snad přeci, za použití černé magie… Nikdo neví, jestli je to dostatečně spolehlivé řešení. Samotná Cassie, novopečená majitelka knihy stínů plné nebezpečných kouzel, v ní neumí číst. Je nějaká naděje, že by se Kruhu skoro zázračně mohlo zadařit? Lovci čarodějnic navíc nejsou jediní, kdo jeho členům usiluje o život. Na scéně je stále ještě Scarlett, která se dvanáctou čarodějnicí chce stát za každou cenu a neváhá jít doslova přes mrtvoly…

Stejně jako v úvodní trilogii, i tady zůstává hlavní hrdinkou Cassie. V předchozím díle se jí splnilo přání, chodí s dalším členem Kruhu – Adamem. Kdo nečetl čtvrtý díl, nebude mít v popisovaných událostech příliš jasno, jedna věc je však poměrně zřejmá – Cassie spolu s Faye a Dianou patří mezi představené spolku. Kruh je úplný, patří sem dvanáct mladých lidí, z nich ovšem někteří nemohou čarovat, aby lovcům nezavdali příčinu k útoku. V té chvíli ke slovu přichází Scarlett. Od předchozího dílu nemůže být pochyb, že je Casiinou příbuznou. Když nic jiného, mají společného otce – Černého Johna. Pouze čtenář může rozhodnout, jestli je dívka jasně zápornou nebo kladnou postavou. Nikdo jí samozřejmě neodpáře, že více než dokonale ovládá černou magii, navíc bez jakýchkoli vedlejších účinků. Autorčin záměr tím získává jasnější obrysy. Ale co když si ho člověk vysvětluje špatně? Snad ani není nutné dodávat, že všechny zmíněné postavy k sobě mají poměrně blízko. Ne u všech se dá mluvit o nějakém vztahu, ale…

Příběh se stejně jako v předchozích dílech odehrává v New Salemu, kde dominuje škola ovládaná lovcem čarodějnic. Jakoby na pozadí se objevují domy členů Tajného kruhu. Ani ty však nejsou dějištěm hlavních událostí. Tato čest připadá prostorným mořským jeskyním.

Aubrey Clarková bez problému navázala na trilogii z pera L. J. Smith. Český čtenář ale také za hodně vděčí překladatelce Ivaně Svobodové.

„Zavolejte sanitku!“ křikl, ale všichni stáli, jako by do nich udeřil blesk. Susaniny oči se upíraly do ztracena. Její tvář byla maska zbavená života.
„Je mrtvá,“ zašeptala Faye. Mluvila přitom k Adamovi i sama k sobě. „Obětovala se kvůli mně.“