Recenze: Recenze knih

Přátelství za hrob

k

V nakladatelství Portál vyšla Petru Horáčkovi nová kniha pro děti Papuchalk Petr. Kniha vypráví o tom, co se stane, když Petrův nejlepší kamarád najednou zmizí. Co se bude dít, se dozvíte v knize výtvarníka a autora dětských knih Petra Horáčka.

kPetr Horáček představuje svou novou knihu, která vypráví příběh dvou nejlepších kamarádů Petra a Pavla, kteří spolu tráví většinu času chytáním ryb kolem svých malých ostrůvků. Kniha je opět plná překrásných ilustrací, na kterých se podílel sám autor. Knížka potěší nejen dětské publikum, ale i ostatní milovníky dětské literatury. Z anglického originálu knihu přeložila Marie Těthalová.

Petr a Pavel byli nejlepší kamarádi. Pavel Petra často rozesmál, protože dělal rámus a spoustu legračních věcí. Jednoho dne, když se spolu potápěli, přišla bouře. Petr se v bouři ztratil. Vítr ho odnesl takto na moře. Po bouřce ho nemohl najít. Narazil však na velrybu. Ta se zeptala, jak jeho nejlepší kamarád vypadá. „Ó, Pavel je legrační a dělá rámus.“ Avšak papoušek to nebyl. „Pavel má černá a bílá pírka!“ A nebyl to ani tučňák. „Pavel má zobák barevný!“ Dokonce ani pták, který dělal velký rámus, byl černobílý a měl barevný zobák, ale ani to nebyl Pavel. Pavel totiž není tukan. Až pak bylo to černé a bílé, mělo to barevný zobák a bylo to legrační a dělalo to rámus. Byl to skutečně Pavel. Papuchalk stejně jako ty.

Děti si zamilují na první pohled autorovy snové ilustrace, které nenechají chladným ani starší publikum. Kniha upoutá už na první pohled svojí pestrostí a hravostí. Přenese nás až na severní pól k tučňákům, nebo do tropů za pestrobarevnými papoušky. Papuchalkové zde žijí na ostrově pospolu v lásce a míru, avšak nejblíže k sobě mají Petr a Pavel. Jako nejlepší přátelé spolu tráví veškerý čas a vždycky si dokáží podat pomocnou ruku. Kniha má pozitivní žlutý přebal, který ihned navodí tropické prostředí.

Petr Horáček je autor i výtvarník velmi úspěšné série dětských knih (zatím jich vyšlo kolem pětadvaceti a na dalších pracuje. Jeho knihy vyšly v mnoha světových jazycích. Kniha Puffin Petr byla nominována na prestižní cenu The Kate Greenaway Medal. V nakladatelství Portál vyšly dále tyto knihy Nový domek pro myšku a Husa Líza.

„Koukej!“ řekla velryba. „Co to je?“ Bylo to černé a bílé, mělo to barevný zobák, bylo to legrační a dělalo to rámus… Byl to Pavel! Petr byl štěstím bez sebe. „Tak tohle je Pavel,“ řekla velryba. „Proč jsi mi to neřekl hned.“ „Co jsem ti měl říct?“ zeptal se Petr. Velryba se usmála. „Přece že je papuchalk stejně jako ty!“
(HORÁČEK, Petr: Papuchalk Petr. Praha: Portál, 2013.)

Knihu Papuchalk Petr vydalo nakladatelství Portál