Recenze: Knihy pro dospělé

Ruth Fieldová: Příručka dámy v běhu. Změnit svůj život

1 1 1 1 1 (5 hlasů)
Recenze
Vytvořeno 9. 12. 2012 2:00
Autor: Jitka Libigerová
Zobrazeno: 2996
il

Ať už patříte k běžcům, či jste pouze zatím na začátku a chystáte se dostat do kondice a shodit pár kilo a ještě k tomu změnit vaše návyky ve stravě, je tato kniha určena právě pro vás. Kniha Ruth Fieldové Příručka dámy v běhu by neměla chybět v knihovně žádné běžkyně. Vydalo ji nakladatelství Jota.

 

 

knihaVyzkoušela jste už stovky diet, ale nějak se vám nedaří zhubnout? Nerada se potíte v posilovně, kde po vás všichni pošilhávají, a k ideálu máte daleko? Při pohledu do zrcadla vidíte ženu bez sex-appealu? Cítíte se bez kondice, bez elánu i jiskry? Chybí vám v životě něco? Pakliže si na více otázek odpovíte ano, je tato kniha určena právě vám. Kromě povídání o běhu přináší návod, jak můžete zhubnout jednou provždy, a přitom se netrápit žádnými dietami. Získáte potřebnou kondici a život vám najednou bude připadat více optimistický. Budete plná životního elánu a energie. Stačí jediné – začít běhat.

Běhání navíc přináší řadu dalších výhod: zdravý spánek, dobrou náladu a rovněž schopnost lépe překonávat všechny životní problémy.

Ruth Fieldová je vystudovaná právnička a nadšená běžkyně. Když otěhotněla a lékař jí běhání přísně zakázal, rozhodla se předat své zkušenosti dál a sepsat tuto knihu.

Běhání dodává pocit štěstí
Po psychické stránce se budete po běhu cítit šťastnými, protože běh stimuluje uvolňování endorfinů a povzbuzuje produkci serotoninu, což jsou stejné hormony, jež vás zaplavují, když se zamilujete nebo máte orgasmus. Při běhu, ale také dlouhou chvíli po něm se dostaví pocit spokojenosti, známý pod názvem „běžecký rauš“.

Závislost na běhu
Ruth Fieldová přináší v knize Příručka dámy v běhu šest kroků k tomu, jak se pustit do běhání, trénovat a trénovat a nakonec si na běhu vytvořit závislost. Začínáte od chůze a projití si trasy a končíte během třikrát až pětkrát týdně, týden co týden, měsíc co měsíc, dokud si už ani nevzpomenete, že existovaly časy, kdy jste neběhala. „Ať se to běhání stane vaší součástí, a ne pouze činností, kterou provozujete.“ Vytvořte si závislost.

Kniha Příručka dámy v běhu je určena začátečnicím i zkušeným běžkyním, neboť přináší spoustu moudrých rad a návodů, jak začít či jak si běhání zpestřit. Pakliže budete mít tu správnou motivaci, můžete uběhnout i maraton. Autorka humornou formou líčí všechny možné překážky, na něž při vaší cestě za štíhlým, zdravým tělem můžete narazit, a poradí, jak se s nimi vypořádat. Její vyprávění je doplněno rovněž o příběhy, zážitky i zkušenosti dalších pravidelných běžců. V knize také narazíte na návod, jak zdravě jíst. Tedy hurá do běžeckých bot!

PŘIKÁZÁNÍ DOKTORKY NESMLOUVAVÉ:
- Jezte jen tři jídla denně, a to V PATŘIČNÉM ČASE.
- Večeřte brzy.
- Jezte pomalu a důkladně žvýkejte. Stejně jako při běhání – ZPOMALTE.
- Jezte MENŠÍ PORCE, obzvlášť v případě nezdravých potravin.
- Vyplňte talíř spoustou ZELENINY, nejraději té zelené. Ideálně by měla zelenina zabírat půlku talíře.
- Používejte při vaření MÉNĚ OLEJE A TUKU a máslo roztírejte v tenké vrstvě. V tomhle směru buďte opravdu důsledné.
- OMEZUJTE DEZERTY. Nejsou nutnou součástí každodenního jídelníčku, ale pochoutkou. Výjimku z tohoto pravidla tvoří čerstvé ovoce a přírodní jogurty.
A ABYSTE NEZAPOMNĚLA:
- Zvykněte si pravidelně třikrát až pětkrát týdně BĚHAT. Vtlučte si do hlavy, že běhání je vaše dieta.
- Pijte vodu. PIJTE HODNĚ VODY!

Knihu Příručka dámy v běhu vydalo nakladatelství Jota