Recenze: Michelle Richmond – Manželský pakt

5

Nakladatelství Domino je známé tím, že vydává jedny z nejlepších thrillerů a psychothrillerů, které jsou velmi čtivé a snadno se čtenáři dostanou pod kůži. Kniha Manželský pakt od alabamské autorky Michelle Richmond se může zařadit mezi ty nejlepší z nich. Psychothriller, který začíná trochu jako román pro ženy, tedy naprosto nevinně, se brzy stane velmi napínavým, drsným a chytlavým čtením.

Příběh vypráví Jake, manžel krásné právničky s hudební minulostí – Alice. Jake je psychoterapeut a věnuje se nejen problematickým adolescentům, ale také párům, jejichž manželství se řítí do propasti. Sám se rozhodne uzavřít s Alicí tento svazek proto, aby si ji tak trochu „pojistil“. Zkrátka aby mu neutekla. Protože Alice je prostě výjimečná žena.

Jake vypráví, jak jednoduché se zpočátku vše zdálo a jak se s Alicí obávali, aby manželství jejich vztah nezměnilo, aby se nezměnil ve stereotyp a nudu. Jenže o jejich manželství se zajímal ještě někdo jiný. Jeden ze svědků jim daroval neobvyklý svatební dar, krabičku s luxusními pery a paktem. Manželským paktem. Jeho podpisem Alice s Jakem přistoupili na jistá pravidla, která je třeba dodržovat a která mají vést k dokonalosti a harmonii v jejich manželství. Vstoupili totiž do spolku, kde se nachází mnoho dalších manželských párů, které dodržují tatáž pravidla a jejichž manželství vzkvétají. Zdá se, že pakt je prostě dokonalý a nemá žádný háček. Ale…?

Ale nic není takové, jak se zpočátku zdá. O to větší překvapení to může být pro někoho, kdo si nepřečte Manuál, který manželský pakt doprovází. Zdá se, že některá pravidla jsou velmi příjemná – dárky každý měsíc, snaha věnovat více svého času manželství a svému protějšku, společenské večírky… Jenže co když se na dárek zapomene? Co když jeden z manželů věnuje více času kariéře, než tomu druhému? Pak přicházejí tresty. A ty jsou velmi drsné.

Knížka, která se zpočátku jevila spíše jako společenský román, nebo dokonce román pro ženy, byla sice čtivá, ale nijak mě nenutila číst dál. Přesto jsem vydržela a udělala jsem dobře. Po prvních sto stranách se totiž příběh velmi příjemně rozběhl a začal být stále zajímavější. Tresty pro manžele přitvrdily, šokovaly a ukázalo se, že skupina lidí, do které oba novomanželé vstoupili, je všechno možné, jen ne harmonická.

Knize nechybí čtivost, napětí, strach, psychologické manipulace a schopnost podnítit ve čtenáři touhu dozvědět se, jak to celé dopadne. To je totiž na knize to nejlepší. Ani v nejmenším totiž neuhádnete, jak se to všechno vyvrbí.

Manželský pakt je po delší době psychothriller, který mě hodně zaujal a opravdu mě bavil. Užijí si ho jistě ženy i muži a především milovníci psychologických thrillerů. Jedná se o zcela originální námět, který vás překvapí. Až dosud jsem se s ničím podobným v knize nesetkala a o to více se mi kniha líbila.

Název knihy: Manželský pakt
Autor: Michelle Richmond
Překlad: Květa Palowská