Recenze: Halina Pawlowská – Cesta za láskou

Toužíte po troše humoru, lásky a chutných receptů? Chcete knížku, se kterou se můžete na chvíli ztratit z reality do míst pohody a oddechu? Nemůžete takovou knihu najít? Nebojte a nevěšte hlavu. Ona existuje. To vše a ještě trochu víc naleznete v nové publikaci Cesta za láskou známé autorky Haliny Pawlowské, která své čtenáře zavede s humorem a chutí do svých vzpomínek na milostná dobrodružství.

knihaHalina Pawlowská je jednou z nejčtenějších českých autorek, její kariéra v oblasti médií a literatury je úctyhodná. Napsala přes dvacet televizních komedií, k těm nejznámějším patří třeba kultovní komedie Vrať se do hrobu nebo Díky za každé nové ráno. Známou se stala také díky pořadu Banánové rybičky. Zabodovala i svými humornými příspěvky a fejetony ve světě novin a časopisů, přičemž sama se stala zakladatelkou časopisů Šťastný Jim a Glanc. Ve své nové knize se vrací k lásce, přátelství a rodině jako hlavním motivem vyprávění.

Cesta za láskou představuje autorčin láskyplný cestopis po místech, kde se dá zapomenout na smutek. V roce 2016 se Halina Pawlowská rozhodla, že bude šťastná. Že už nebude jen čekat, plánovat a doufat. A tak se vydala na cesty. Navštívila místa plná vzpomínek i ta dosud nepoznaná. Všude potkávala zajímavé lidi, ochutnávala úžasné pokrmy a hledala lásku. A našla ji. A nejen ji, také i rozveselení pro svou duši.

Laskavá oddychovka Cesta za láskou přináší čtenářům optimistické povídky o lásce a o tom, kde se dá potkat. Halina Pawlowská zavádí čtenáře na kouzelná místa v Česku i v Evropě, do prostředí chat, pláží i zámků. Zkrátka a dobře všude tam, kde zažila či chtěla zažít lásku. A ve svých příbězích je to ta samá Halina, jak ji známe z televize. Autorka se nebojí podělit o celou řadu komických situací a trapasů, přičemž se svým typickým bonmotům na závěr vyprávění tentokrát spíše vyhýbá. Přináší tak řadu humorných historek, týkajících se jejích uskutečněných i nenaplněných milostných dobrodružství. Vše líčí s laskavostí, humorem a nadsázkou.

V knize je použitý větší typ písma a text rychle ubíhá. Je zde celkem dvacet krátkých příběhů a přes šedesát chutných receptů, doplněných tipy na servírování a přípravu. Knížka se mi tak stala příjemným společníkem na cesty do školy a do práce a současně i pomocníkem a inspirací na víkendová vaření. Přinesla mi příjemné rozptýlení, občas i drobátko pobouření. Kdo se začte, možná pochopí proč. Tak či tak je to rozhodně oddechová knížka, hluboké myšlenky zde nejsou k nalezení. Snad jen to, že život se žije nejlépe s láskou, humorem a nebráním se tak vážně.

Knihu bych doporučila všem, kdo si chtějí po náročném dni doma v křesle či na chalupě v lese oddechnout a pobavit se. Přesně jim je kniha určená.

Název: Cesta za láskou
Autor: Halina Pawlowská