Recenze: George R. R. Martin – Hra o trůny: oficiální omalovánky

5

Svět draků, krásných princezen a chrabrých rytířů. Svět chtivosti a smrti, ohně a krve. Svět, v němž se hraje o trůny a tyto hry bývají pořádně drsné. Svět amerického spisovatele George R. R. Martina, který se vedle úspěšného seriálového zpracování nyní dočkal i velmi povedených oficiálních omalovánek pro dospělé. A vy tak máte jedinečnou možnost dát tomuto fantasknímu světu zcela originální podobu podle svých představ.

Hra o trůny: oficiální omalovánkyRelaxační omalovánky se na knižním trhu objevily přibližně před rokem a okamžitě se staly naprostým fenoménem. V současné době lze vybírat z nepřeberného množství vzorů, témat i obtížností motivů. Omalovánky inspirované knižní předlohou Hra o trůny však i na stále nasycenějším trhu naprosto vynikají. Zatímco u drtivé většiny dosud nabízených omalovánek pro dospělé převažují motivy květin, zvířat a vzorů, které okouzlí především ženy, Hra o trůny bude zajisté bavit i muže. S trochou nadsázky lze říct, že se jedná vyloženě o „chlapské“ omalovánky, protože mezi vzory najdete především výjevy z bitev, koláže ze zbraní, erby, hrady, města a samozřejmě také hlavní hrdiny knižní ságy.

Omalovánky Hra o trůny již na první pohled působí dojmem pečlivosti, promyšlenosti a preciznosti. Každý obraz doprovází tematický citát z knižní ságy George R. R. Martina, což má příjemný vedlejší účinek omalovánky jsou jednostranné a vy se tedy nemusíte bát, že vymalováním jednoho motivu poškodíte jiný. Šikovně je vyřešena i knižní vazba, která v pořádku drží, ale přitom není problém dostat se pastelkami až k okraji motivu a vyhnout se tak „bílým místům“ či nešetrnému lámání“ knihy.

Ilustrace, které omalovánky obsahují, nelze popsat jinak než nádherné. Fascinující kresby světově proslulých ilustrátorů Yvonne Gilbertové, Johna Howea, Tomislava Tomiće, Adama Stowera a Leviho Pinfolda váš jistojistě naprosto okouzlí. Každý z autorů má navíc svůj zcela specifický styl kresby. Jednotlivé obrázky se tak liší úrovní obtížnosti a vy si můžete vybrat, jestli máte náladu na jednoduché vzory s jasnými linkami, či na téměř abstraktní motivy, u kterých budete muset před samotným vymalováváním hodně přemýšlet. Přesto však omalovánky Hra o trůny nepřestávají působit konzistentně.

Ať už patříte mezi fanoušky populární knižní ságy či jen rádi vymalováváte, z omalovánek Hra o trůny budete nadšení. A pokud jste až dosud omalovánkám pro dospělé odolávali, možná vás právě tato kniha přiměje změnit názor. Celkem 45 originálních ilustrací vám pomůže nejen okamžitě zpomalit a zapomenout na každodenní stres, ale především znovu probudí vaše dětské já plné fantazie a kreativity a to je přesně to, co se v dnešním stereotypním světě cení nejvíc schopnost vynikat originálními nápady a umět se na věci podívat i z neobvyklých úhlů pohledu.

Hra o trůny: oficiální omalovánky
Autor George R. R. Martin
Překlad Hana Březáková