Recenze: Lindsey Kelk – Co ta holka chce?

5

Tess Brookesová ve svém životě vždy věděla, co chce a čím bude. Jistá pracovní nabídka jí ale změní život a ona se najednou musí rozhodnout, jestli se spokojí s jistotou, která jí leží přímo před nosem, anebo se zúčastní bláznivého dobrodružství, od kterého ale neví, co čekat. Lindsey Kelková napsala zábavný a romantický příběh Co ta holka chce?

Co ta holka chce?Knihu vydalo v roce 2016 nakladatelství BBart, stejně jako čtyři předchozí knihy této autorky. Nejnovější počin autorky volně navazuje na knihu s názvem O jedné holce, ale dle mého názoru není nutné, aby ji čtenářka četla také. Příběhu snadno porozumí i bez ní.

Tess má na dosah ruky muže, po kterém toužila celých deset let. Přijmout Charlieho by ale znamenalo vzdát se nabídky focení v Miláně a možného flirtu s neodolatelným alfa samcem Nickem. Má tedy vzít práci v Miláně? Fotografování bylo odjakživa jejím snem. A teď může pracovat pro věhlasného návrháře a být u toho, až se bude tvořit jeho nová kolekce. Ale co když se vrátí zpátky do Lodnýna a Charlie už o ni nebude stát? A co se vlastně změnilo, že má o ni najednou takový zájem? Deset let byl pouze jejím nejlepším přítelem. Všechny tyto otázky se honí Tess v hlavě. Bohužel jí nepomůže v rozhodování nikdo, jen ona sama musí vědět, co je pro ni dobré. A to samozřejmě jako každá správná ženská neví.

Hlavní hrdinka Tess je nerozhodná. Název knihy Co ta holka chce ji dokonale vystihuje. Nakonec se ale bude muset rozhodnout a to ji asi děsí nejvíc. Někdo z téhle situace odejde zraněný a je možné, že to bude ona sama. Kromě rozhodování o muži svých snů se také musí rozhodnout, co od života chce v oblasti zaměstnání. Její přítel jí nabízí společné založení reklamní agentury, ale opravdu je reklama to, v čem se chce realizovat? Má znovu poslechnout rozum, nebo jít také jednou za svým srdcem?

Kniha je vyloženě odpočinkovou záležitostí. Je to klasický milostný příběh, kdy se žena zamiluje do dvou mužů a musí se rozhodnout, kterého z nich si vybere. Na jedné straně stojí spolehlivý Charlie, který ji zná jako své boty. Vědí o sobě první a poslední i co od sebe mohou čekat. Na druhé straně je Nick. Je to hulvát, sebestředný člověk, který se za žádnou cenu nechce vázat a velice rád si užívá nezávazného sexu. Občas ale umí ženu překvapit v dobrém slova smyslu. Má v sobě něco víc, než ukazuje svému okolí. A to něco Tess láká.

Myslím si, že kniha je velice dobře napsaná. Má zajímavou zápletku, dobře stylizované postavy a navíc se odehrává v romantických městech, jako jsou Londýn a Miláno. Dialogy, které mezi sebou postavy vedou, jsou povětšinou velice vtipné a ty mezi Tess a Nickem jsou navíc nabité erotickou. Dobře propracované jsou i popisy budov a okolí, ve kterém se postavy nacházejí. Čtenáři tedy může fantazie pracovat na plné obrátky při představách Tessiných šatů, romantického kostela v Miláně či bytu, ve kterém bydlí Charlie. Autorka v tomto směru nezanedbává opravdu nic.

Ukázka
Naše apartmá bylo přímo neuvěřitelné. Stropy dvakrát tak vysoké než u mě doma a obrovská vzdušná okna s výhledem na ulici dole a do parku vzadu. Stejně jako v havajském domě byla i tady většina nábytku bílá a s měkoučkým čalouněním, ale v každém rohu jsem objevila nějakou starožitnost krásný dřevěný psací stůl, obraz, co zjevně nepocházel z Ikey; Jane Bennetová se svým stylem podepsala všude, kam jsem pohlédla. Ale kde jsou postele? (str. 78)

Knihu doporučuji převážně ženám, které se při četbě chtějí pobavit a relaxovat při ní. Co totiž může být lepšího, než dobrý romantický příběh?

Co ta holka chce?
Autor Lindsey Kelk