Recenze: Caroline Kepnes – Skrytá těla

5

Příběh o psychopatickém vrahovi, který hledá dokonalou lásku, se dočkal pokračování. Skrytá těla od Caroline Kepnes z velké části navazují na předchozí díl. Můžete se těšit na ještě větší jízdu.

Skrytá tělaPrvní část knihy se věnuje nové lásce Joea Goldberga, kterého jste už mohli poznat v autorčině debutu. Jmenuje se Amy Adamová, seznámili se samozřejmě v knihkupectví, kde začala tahle dívka pracovat. O svou bývalou přítelkyni Beck sice tragicky přišel, ale nyní snad konečně bude Joe šťastný. Navíc je to pravý opak jeho bejvalky nemá Twitter ani email, na internetu o ní není zmínka a je skvělá v některých sexuálních technikách. Jednoho dne ovšem znenadání zmizí.

Stopy vedou do filmového města Los Angeles, kam se ji vydává náš hrdina najít. Seznamuje se s mnoha zajímavými i méně zajímavými lidmi, navíc potkává svou novou lásku. Doslova. Love Quinnová je chytrá, krásná a hodně bohatá. Díky ní začíná Joe nový život. Bohužel se na světě vyskytují lidé, kteří se mu snaží jeho plány na šťastné žití překazit.

První zásadní změnou oproti prvotině je přechod z du-formy na ich-formu. Mně to rozhodně nevadí, ale u každého čtenáře to asi bude jinak. Celkovou kvalitu vyprávění to ovšem určitě nijak neovlivnilo. Dalším zajímavým faktorem je i podstatně větší počet postav. Hlavní je jasná, asi nemá smysl našeho starého známého blíže představovat. V podstatě se jedná pořád o stejného vraha, přesto docela milého. Stále se snaží najít svoje štěstí a bohužel má při tom nejednu překážku.

Ovšem ostatní jedinci jsou o poznání rozličnější. Najdeme zde několik přátel, záporáků, žen na sex a v podstatě i hlavní představitelky jsou dvě. Nejdříve Amy, posléze Love. Toto výrazné rozšíření charakterů celkově prospělo ději a dělá ho zajímavější. Rovněž i prostředí se v průběhu knihy mění. Joe se stěhuje ze svého domova do trochu nehostinného Los Angeles, tím zcela proměňuje scénu.

Za mnoha rozšířeními je ovšem i hodně nám známého. Osoba Goldberga je v podstatě stále stejná. Většina čtenářů si ho opět oblíbí, přestože je vrah. Opět bude zabíjet a některé z těchto vražd mu budete odpouštět. Podle mého soudu přibylo i sexuálních scén a vulgárností. Orální sex se vyskytuje poměrně často, ovšem přibližně stejně se ukazuje i romantická duše hlavního hrdiny. Autorka prostě vložila do děje od každého trochu.

I popisy jednotlivých vražd se poměrně slušně rozvinuly a jsou o poznání brutálnější i lépe vylíčené. Kniha rozhodně není úplně literaturou pro slušňáky. Krve je v ní dost, stejně jako sexu a neslušností. I přesto je celá kniha napsána velice inteligentně. Nechybí v ní podstatná psychologická část a výše zmíněné násilnosti a nemravnosti slouží především k lepšímu přiblížení ke čtenářům.

Ostatně tento směr podporuje i několik dalších věcí. Opět se dočkáte mnoha zmínek o sociálních sítích Facebooku, Twitteru či Instagramu. Jejich plné včlenění do příběhu je na první pohled cílené. Autorka se tím snaží román víc posunout směrem ke dnešní generaci.

Už v debutu této autorky jste se mohli setkat s několika odkazy na slavná díla nebo autory. I tentokrát se v románu objeví mnoho herců či zpěváků. Vzhledem k prostředí Los Angeles si jich užijete ještě víc. Nechybí Jeniffer Aniston, Joshua Jackson či George Clooney. Jedná se o řadu momentů, které mnohým přijdou poměrně humorné. Snad v žádné jiné knize se nesešlo tolik celebrit. Alespoň v beletrii.

Caroline Kepnes po velice vydařeném thrilleru TY dokázala navázat neméně sympatickou knihou Skrytá těla. Ještě více rozvinula vlastnosti, které se mnohým čtenářům líbily na její první knize. Povedlo se jí vytvořit opravdu poutavou, někdy dost drsnou, a přesto vtipnou knihu. Jestliže jste si zamilovali Joea Goldberga, určitě si pořiďte i jeho nové dobrodružství. Rozhodně vás nezklame.

Skrytá těla
Autor Caroline Kepnes
Nakladatelství Domino