Recenze: Laurell K. Hamilton – Dotek bouře

kniha

Poté, co byla Meredith skoro zabita přímo v sídle královny Vzduchu a Temnoty, ví, že musí otěhotnět co nejdříve, aby mohla nastoupit na trůn. Pokud se tak nestane, zemře a vlády nad královstvím se ujme její bratranec Cel. Který ze strážců jí nakonec dá potomka? A bude ona opravdu královnou?

knihaPátý díl série o Merry Gentryové se jmenuje Dotek bouře. V České republice vyšel v edici Fantastická epocha – nakladatelství Epocha v roce 2015. Celkem je naplánováno devět dílů.

Merry se v tuto chvíli vzpamatovává ze zrady na královském dvoře. Ne, že by od malička nebyla zvyklá na předhazování, že je napůl člověk. Ale čekala, že když je v království na přání samotné královny, bude alespoň trochu v bezpečí. Bohužel tomu tak není a ona musí se svými strážci bojovat o holý život místo toho, aby se snažila počít. Kromě bojů ale má čas i ulehat na lože s dalšími zajímavými muži. V tuto chvíli je asi nejdůležitější Mistrál vládce bouří. Jejich pohlavní styk zapříčiní znovu oživení dávno mrtvých zahrad, které v prastarých dobách přinášely zemi magii a sílu jejím obyvatelům. Královna tedy musí uznat, že její neteř začíná být velmi nebezpečným soupeřem, a že její syn, je ve velkém nebezpečí.

Merry díky své moci oživuje dávno zapomenuté legendy a obnovuje božské vlastnosti svých strážců. Mistrál znovu umí ovládat bouře, Sholto získává své pekelné psy. Kdy ale dostane Merry to, po čem touží? A co když si bude muset nakonec vzít někoho, koho nemiluje tak, jak by si přála? Ona už totiž pomalu začíná cítit, že i když má své strážce ráda všechny, některé má ráda víc a další dokonce miluje tak, že by za ně položila život. Jak ale nezranit ty ostatní? A jak zařídit, aby otěhotněla zrovna s ním?

Všechny tyto myšlenky může čtenář pozorovat během vyprávění o bojích a sexuálních praktikách princezny. Merry totiž přemýšlí neustále a současná situace jí dělá vrásky na čele.

Pátý díl mi zatím připadal z celé série nejslabší, i když na události nebyla nouze. Znovu rozkvetlé prastaré zahrady, oživlé legendy z dávných časů i pikantní sexuální scény. Vše mělo svůj účel a své místo. Ale i přesto mi vše přišlo stejné, opakující se. Již popáté čtenář čte o pokusech princezny otěhotnět, o její rostoucí síle, o nebezpečí, které ji a její strážce provází na každém kroku. Nevím, co přinesou další čtyři díly, ale já osobně se již v půlce začínám nudit. Autorka měla své vyprávění zhutnit, vynechat některé popisy sexuálních scén či bojů. Nechat trochu víc prostoru čtenářům a jejich fantazii. Děj by se nemusel odehrávat během pár dní, ale mohl by obsáhnout větší časový úsek.

Myslím, že i přesto si čtenáři pátý díl přečtou. Jelikož na sebe jednotlivé knihy navazují, chyběla by jim provázanost v ději. A já doufám, že četbu šestého dílu si užiji mnohem víc.

Ukázka
„Mistrále,“ oslovila jsem ho, ale on už se přibližoval k mému tělu. Vítr se vrátil, slabý, pátrající vítr, který se dotýkal mého těla jako neviditelné prsty. Mrtvé listí zašustilo a réva si v narůstajícím větru povzdychla. Nazdvihla jsem se natolik, abych mohla pohledem sklouznout k Mistrálovu tělu. Znovu jsem ho oslovila.

HAMILTONOVÁ, Laurell K. Dotek bouře. Praha: Epocha, 2015. ISBN 978-80-7425-246-4.