Recenze: Emma Mars – Hotel v Paříži: Pokoj číslo 3

tyle=

Závěrečný díl trilogie spisovatelky Emmy Marsové je tady. Jmenuje se Hotel v Paříži: pokoj č. 3, a v České republice ho vydalo nakladatelství XYZ v roce 2015.

knihaHlavní hrdinkou trilogie je Annabelle. Charizmatická dívka se během dvou dílů změnila z mladé hotelky (říkala si tak děvčata, která pracovala v Hotelu des Charmes) na sexuchtivou manželku Louise. V jejím vztahu přetrvává smyslnost a vášeň a její sexuální život lze směle ohodnotit na jedničku. Bohužel tomu tak ale není v ostatních částech jejich soukromého života. Louisův bratr David svého bratra žaluje za věci, které Louis neudělal. David ale stále nedokáže přenést přes srdce, že mu bratr znovu ukradl ženu jeho snů, a tak se svými intrikami pokouší život dvou zamilovaných hrdliček kazit, jak se jen dá. Bohužel se mu to i částečně daří, a tak je Louis nucen pykat za své činy ve vězení. Osud ale zakročí, a tak je David nakonec za svou pomstychtivost potrestán. Mezi tím se Annabelle pokouší rozluštit tajemství, kterým je opředena rodina Barletových. Co stojí za věčnými boji obou bratrů a kdo byl vlastně pravým otcem Davida i Louise?

Hotel v Paříži v sobě kombinuje erotickou literaturu a prvky detektivního žánru. Překvapivě do sebe zapadají a vzniká tak originální příběh, který svého čtenáře dokáže zaujmout. Bohužel ale musím říct, že závěrečný díl trilogie mi připadal překombinovaný a zbytečně komplikovaný. Zatímco v prvním díle jsme se seznamovali s hlavními aktéry vyprávění, v druhém pak sledovali, jak se konečně vyvíjí vztah Annabelle a Louise, pak se ve třetím díle střídala akce za akcí. Obvinění Louise, obvinění Davida, smrt vedlejší postavy, vydání knihy atd. A do toho všeho nesměly samozřejmě chybět lechtivé scény. Na můj názor toho bylo až moc. Kdyby autorka ubrala některé scény, měl by příběh stále spád, ale nebyl by tak přemrštěný.

Oceňuji ale vývoj hlavních postav, které čtenář poznal v prvním díle trilogie, a které pokračovaly příběhem až do konce. Postavy nezůstaly statické, ale během let, kdy se vyprávění odehrává, se měnily a vyvíjely. Z Annabelle, která začala pracovat jako hotelka v Hotelu des Charmes, se stala novinářka a žena, která ví, co od života chce. Kvůli ranám osudu se stala silnější a odolnější. David i Louis díky svému věčnému hašteření poznali, o co opravdu v životě jde a že být bohatý nutně neznamená být šťastný. Takhle bych mohla pokračovat i u dalších postav.

Stejně jako na konci prvních dvou dílů, i zde je uveden seznam erotické literatury, kterou Louis doporučoval číst Annabelle. Pokud se tedy více zajímáte o tento žánr, nechte se inspirovat, v seznamu se nachází velice zajímavé kousky.

Pokud jste četli první dva díly, třetí díl si nenechte ujít, protože se zde dozvíte odpovědi na otázky, které si hlavní hrdinka pokládala již v prvním díle a seznámíte se s tajemstvím rodiny Barletových. Pokud bych ale měla brát knihu samotnou, znovu bych si ji určitě nepřečetla. Ale třeba se vám kniha bude líbit i přes mou drobnou kritiku.

MARS, Emma. Hotel v Paříži: Pokoj číslo 3. Praha: XYZ, 2015, 421 stran. ISBN 978-80-7505-165-3.