Proroctví: andělé a démoni existují

Jamie McGuire je známá především díky své tvorbě pro mladé dospělé. Její série Beautiful sklidila mezi čtenáři velký úspěch. Ovšem v postapokalyptické knize Červený vrch se autorka zaměřila více na dospělé čtenáře a napsala knihu v žánru fantasy, i toto spojení slavilo úspěch. Ale jak je na tom série Prozřetelnost, jež je primárně určena mladým čtenářům a je psána v žánru fantasy? Nakladatelství Yoli přichází již s druhým dílem této andělské série, který nese název Proroctví.

knihaNina Greyová má za sebou náročný rok. Nečekaně jí zemřel otec, musí se vzpamatovat a dál pokračovat ve studiu na Brownově univerzitě, navíc se dozvěděla, že andělé opravdu existují. A kde je nebe, tam samozřejmě nesmí chybět ani peklo.Navíc se se svým ochráncem Jaredem zasnoubila a ten se nemůže dočkat dne, kdy Nina konečně určí datum svatby. Jen kdyby Ninu pořád netrápily noční můry a ona se mohla pořádně vyspat. Ani ji nenapadne, že by mohly mít větší význam, myslí si, že jsou důsledkem stresových situací, jež v poslední době prožila. Ale co když její sny opravdu něco znamenají?

Čas se zastavil. Už několikrát jsem se pokusila vstoupit do děje, nikdy se mi to ovšem nepodařilo. Jack, Gabe i ta kniha byli vždycky velmi skuteční, ale když jsem chtěla zasáhnout, byli nehmotní jako hologramy. Tentokrát jsem však knihu svírala v rukou.[1]

Paranormální romance Prozřetelnost byla zajímavá svým originálním námětem. Sice bytost, v níž se snoubí část lidská a andělská, to není nic nového pod sluncem, ani anděl strážný nás nepřekvapí. Ale když si představíme tohoto míšence s vojenským výcvikem a samopalem v ruce, to už jednomu strach nahnat dokáže. Bohužel v prvním díle série ne každému sedla hlavní hrdinka. Byla slabá, mnohdy jednala impulzivně a bez rozmyslu a někomu mohla přijít i jako ufňukaná barbína. Ovšem v Proroctví je tomu konec. Nina se vzpamatovala, a i když k ní jistě bude mít řada čtenářů nějaké výtky, už jim nepoleze na nervy tolik.

I další postavy se vyvíjejí různými směry. Největší oblibu si u většiny nejspíš získá opět Claire, která je vtipná, ale i přesto velmi rázná. Jared už tentokrát není za stalkera, který neustále Ninu pronásleduje, ale pro změnu si jeho přítomnosti budete užívat v příběhu méně. Naštěstí ho v jeho nepřítomnosti nahradí nejmladší ze sourozenců Bex, jehož si také jistě všichni rychle oblíbíte. Kdo nahradí Ninu jako největšího outsidera, je Ryan. Má několik chvilek, v nichž se neukáže zrovna jako hrdina. Naštěstí se brzy vzpamatuje a svou reputaci napraví. Kdo je ovšem největším překvapením a zdrojem hned několika zvratů, je jedna z Nininých kamarádek. Ale která to je, na to už si musíte přijít sami.

Proroctví je nejen důstojným pokračováním předchozího dílu, ale v mnoha směrech ho i předčí. Nejde jen o hlavní hrdiny, ale i o příběh jako takový, který je propracovanější, čtenáři již netápou mezi novými bytostmi a děj je více akční a podán opět velmi čtivou formou. Konec je celkem předvídatelný, ale stejně vás šokuje, i když si říkáte, že jste to čekali. Teď už jen můžete doufat, že další díl vyjde v nakladatelství Yoli co nejdříve, ale vypadá to tak, že letos to již nebude.

[1]MCGUIRE, Jamie. Proroctví. Vyd. 1. Praha: Yoli, 2015, 296 s. ISBN: 978-80-87543-37-5. Str. 57.