Elita

V Selekci bylo 35 dívek. V Elitě je jich už jen šest. A o to větší souboj se odehrává. Každá chce získat srdce Maxona, prince, který si musí zvolit svou nastávající manželku. America touží po Maxonovi, prožívají spolu krásné a romantické chvíle, avšak bojí se korunky. Zvládla by být královnou? V jednu chvíli ví jistě, že chce být s princem, a v druhou zase neví, jelikož na chodbách (a nejen tam) potkává Aspena, muže, kterého miluje celý svůj život. Jak se rozhodne? Zatímco přemýšlí, koho si zvolí, ostatní dívky tvrdě bojují a pomalými krůčky míří blíž a blíž k cíli. Kdo jako další vypadne? A jaká dívka se udrží?

knihaZe Selekce, tedy z prvního dílu, jsem byla nadšená. Knížku jsem chválila, doporučovala jsem ji úplně všude. A tak jistě pochopíte, že jsem s napětím očekávala druhý díl. A bohužel, tak moc nadšená jsem nebyla.

Začetla jsem se opravdu rychle, najednou jsem byla na 50. straně, skoro jsem nestačila mrknout. Příběh vás vtáhne okamžitě, to se nemusíte bát. Tak nějak vás nepustí od knížky pryč, bude vás držet, napínat, rozesmávat… ale stejně budete vědět, že knížce něco chybí. Takže vás nepřekvapí, když řeknu, že ji přečtete za jeden nebo dva dny.

Elita je mnohem akčnější než první díl, to mi jistě potvrdí většina čtenářů a knižních kritiků. Ale to mi nestačí. A věřte, že to nebude stačit ani vám. Celou dobu vám bude během čtení vrtat hlavou, co ději a příběhu chybí. Trošička napětí? Zajímavé zvraty? Romantika?  Ne, to určitě ne…Tak co to tedy může být? Jsou to šaty, střevíčky, velkolepé plesy (jednoho se ale dočkáme) a akce pro dívky, jež touží stát se královnou.

Celý příběh vypadá pohádkově a mile, avšak to náročné čtenáře neuspokojí. Jelikož se řeší dokolečka jedno a to samé a nedějí se skoro žádné pokroky, může se stát, že vás knížka začne nudit, nebo dokonce otravovat. A to je podle mého mínění špatně. Myslím si, že by autorka neudělala chybu v případě, že by ze všech tří dílů udělala pouze jeden. Knížka by utíkala, nikoho by neobtěžovaly nálady Americy… a všichni by byli spokojení. Samozřejmě, našly by se i nějaké výjimky, ale zkrácení by uvítala většina z nás. (A jen tak mezi námi, už jste viděli přehled dalších knížek, které se autorka chystá napsat? A všechny se budou točit kolem Selekce.)

America mi celou dobu lezla krkem, nevím, co se stalo s tou skvělou dívkou ze Selekce. V Elitě mi nesedla, nemohla jsem ji vystát. A to je hlavní hrdinkou! Jak jistě víte, tvoří se dvě skupiny: skupina, která zbožňuje Maxona, a čtenáři, kteří nedají dopustit na Aspena. Já už si vybrala. Pokud bych měla zvolit jednoho z nich, zvolím Aspena. Působí na mě tak nějak opravdově, upřímně, něžně… zato princ se někdy chová jako namyšlený panáček. Je umělý a v tomto díle i nesympatický. Moc se omlouvám těm, jež mají rádi Maxona, ale já ho ráda nemám.

Jak jistě většina z vás již pochopila, Elita je knížka pro dívky a ženy. I přes to, že jsem z druhého dílu lehce zklamaná, vám doporučuji si ho přečíst. Na další díl se samozřejmě chystám, moc ráda se dozvím, jak to dopadne. (Ovšem když si přečtete název závěrečného dílu nebo anotaci na další knížku autorky Kiery Cassové, pochopíte, jak to všechno skončí.) Elitu hodnotím jako slabší díl série. A doufám, že se v díle posledním máme na co těšit.

CASSOVÁ, Kiera. Elita. 1. vyd. Praha: CooBoo, 2015, 280 s. ISBN: 978-80-7447-861-1.