Urban fantasy plná upírů, vlkodlaků a sexu

Urban fantasy série se strážkyní Riley Jenson od Keri Arthur není žádnou novinkou. V pořadí již čtvrtý díl s názvem Nebezpečné hry nedávno vstoupil na český knižní trh a potěšil tak fanoušky mladé lovkyně padouchů.

knihaTentokrát se Direktorium pouští po stopě masového vraha, který své oběti opravdu brutálně zohavuje. Během pátrání po jeho stopách se Riley seznamuje s tajuplným barmanem Jinem, který ji fyzicky hodně přitahuje. Hlavní hrdinka zrovna musí čelit své pověstné touze po sexu, která se dostavuje vždy okolo úplňku. Ale Jin není zdaleka jediným mužem, který jí okořeňuje život. Mezi další její milence patří prastarý upír i možná osudový partner z rodu vlkodlaků.

Riley brzy zjišťuje, že za vraždami stojí hodně temné síly. Doposud ani nevěřila jejich existenci, ale nyní se jim bude muset postavit. Může se sice spolehnout na několik svých přátel, ale přesto se do nebezpečných situací pouští raději sama. Musí využít svých schopností i ženských zbraní, aby se postavila svým velice zákeřným nepřátelům. Navíc ji neustále ohrožuje i bývalý kolega, který přešel na opačnou stranu.

Hned na začátku musím přiznat, že nejsem žádným velkým znalcem urban fantasy. Odkojil mě především Pán Prstenů, Zaklínač a další jim podobní. Přesto jsem se rozhodl vniknout do nového prostředí a rozhodně toho nelituju. V již čtvrtém pokračování této řady se můžete opět těšit na vlkodlaky, upíry a jiné nelidské bytosti.

Hlavní hrdinka Riley je vzácný klon upíra a vlkodlaka, který získal schopnosti obou těchto ras. Již nějakou dobu pracuje v Direktoriu, dohlížející na bezpečnost nadpřirozených ras. Nejedná se o klasickou kladnou postavu, přestože vyšetřuje zločiny a tvrdě zametá s padouchy. Svoji práci zrovna nemiluje, ale přesto je v ní úspěšná. Jednou z jejích nejošemetnějších vlastností je velká touha po sexu. Není se čemu divit, vlkodlaci jsou prostě divoká stvoření.
Pracuje s ní i její dvojče Rhoan, který se snaží usměrňovat její kroky a chrání ji.

Připravte se na pořádnou akční jízdu. Jedná se v podstatě o detektivku v žánru fantasy, plnou mrtvol a soubojů. Nedílnou součástí je i mnoho erotických scén. Děj je velice zajímavě propletený a postupně se jednotlivé dílky spojují v jeden. Autorce se dobře podařilo vykreslit jednotlivé souboje i sexuální radovánky. Záporáci vytvářejí zajímavou skupinu stvoření, daleko temnějších, než je samotná Riley. Hrdinka bude muset často bojovat o život a svádět nelehké životní zkoušky.

Nedílnou součástí života upíří vlkodlačice jsou i problémy se vztahy s opačným pohlavím. Nemusíte se bát žádných láskyplných pasáží. Většina jejích problémů se točí okolo sexu, i když nakonec bude uvažovat o své budoucnosti. Knihu sice napsala žena, ale vůbec bych to netipoval. Jedná se o opravdu drsnou kompilaci, která rozhodí nejeden slabší žaludek. Tím nechci tvrdit, že by spisovatelky neuměly vstoupit do temnějších vod. Ale přesto je občas jejich citovější přístup znát. Román nabízí vedle fantasy i několik dalších směrů. Jednoznačně má blízko k hororu, ale vyloženě bát se asi nebudete.

Zajímavou postavičkou se pro mě stal i nebezpečný upír Gautier. Toho samozřejmě můžete znát již z minulých dílů. Na začátku to vypadá, že bude jednou z hlavních postav děje. Postupně se trochu posouvá do pozadí a přenechává své místo jiným. Nakonec se ukáže v celé své kráse a svede jeden z hlavních soubojů s Riley.

Jestliže máte rádi podobné pouliční fantasy, rozhodně se nebojte sáhnout po tomto kousku. Pro fanoušky a čtenáře Keri Arthur je to samozřejmě povinnost. Celá série je značně propletená, ale s klidem si můžete tento díl přečíst i samostatně. Nejedná se o příliš intelektuální četbu na pokračování, kterou byste nepochopili. Nabízí příběh ve stylu sexu a násilí bez zbytečných věcí okolo.

ARTHUR, Keri. Nebezpečné hry. 1. vyd. Ostrava: Fantom Print, 2015, 224 s. ISBN:978-80-7398-298-0.