Dash a Lily - Kniha přání

srdce

Jsou Vánoce. Jsme v New Yorku. Prožíváme příběh dvou mladých lidí, kteří se hledají. Najdou se? Lily, dívka, která do červeného zápisníku napsala výzvy a vodítka, zanechala ho na poličce svého oblíbeného knihkupectví a čekala, jestli se jí vrátí. A Dash, kluk, který ho našel. Rozhodl se, že s Lily začne hrát tu samou hru. Kam až to povede? Potkají se někdy? A můžou si lidé, kteří své myšlenky sdílejí jenom na papíře, rozumět?

knihaDash a Lily. Knížka, kterou čtou všichni. A tím všichni myslím úplně každého čtenáře. Před Vánoci, kdy ji nakladatelství CooBoo vydalo, se všichni zbláznili a museli ji za každou cenu mít. A já byla výjimka. Ale teď jsem tady, abych vám prozradila, jestli se mi líbila stejně jako spoustě jiných. Tak co na ni říkám?

Knížka je vyprávěna ze dvou pohledů. Z pohledu Dashe a Lily. Je psána střídavou ich–formou, můžeme tedy posoudit, co si obě postavy v dané situaci myslí. A to je zajímavé a zábavné. Možná tušíte, že knížka byla psána tak, že si autoři posílali e-maily. Údajně se vůbec neměli domlouvat na vývoji děje, ale já tomu moc nevěřím. Navíc, v některých okamžicích se mi zdálo, že se autor David snaží Rachel zastínit a vzít si více prostoru. Také jste to tak cítili?

Začátek se mi zdál trochu nudný. Podle mě se vše moc pomalu rozjíždělo. Pak jsem se ale začetla a začínala si užívat. Jen mi něco scházelo. A nevěděla jsem co.

A pak mi to docvaklo! Celou dobu jsem se těšila, jak si přečtu o kouzelných Vánocích v New Yorku. A čekalo mě ohromné zklamání. Atmosféra z knihy nevyzařovala, neokouzlila mě. Připadalo mi, že tak trochu zapomněli věnovat se právě Vánocům. A Vánoci v New Yorku z pohledu dvou odlišných mladých lidí měla být kniha originální.

Co knížku dělalo krásnou a zábavnou, byla vtipnost. Zaručuji vám, že se u ní budete smát i v těch nejhorších chvílích. (Vím z vlastní zkušenosti, byla jsem nemocná.) Pomalu si ani nebudete pamatovat všechny vtipné hlášky, protože jich bude tolik, že nebudete schopní všechny vstřebat.

Děj byl hodně předvídatelný, už od začátku budete tušit, jak knížka dopadne. To se mi na románech moc nelíbí, ale tentokrát jsem to uvítala. Nemusela jsem ztrácet naději. A naděje a Vánoce jdou dohromady, ne?

Některé části byly nudné a zdlouhavé. Měla jsem nutkání odstavce přeskakovat, ale neudělala jsem to. I tak myslím, že vás v přebytečných scénách knížka trochu otráví...ALE… Nenechte se odradit!

Dashe jsem si oblíbila. Je úžasné, jak si hraje se slovíčky, jak poslouchá každé vaše slovo a poté ho využije proti vám. Tak trochu mi připomíná mého bratra, dvojče, takže bych fakt, že se mi zamlouvá, svedla na podobnou povahu s mým dvojčátkem.

Lily byla nudná a suchá hlavní hrdinka. Za skoro tři sta stran nemám pocit, že bych ji poznala. Vím jen, že má ráda knihy a psy. Ale dál? Byla rozhodně otravnou hrdinkou, na kterou nebudu vzpomínat v dobrém…

Tušíte ale, koho jsem milovala? Milovala jsem to pako, v dobrém slova smyslu, Boomera. Jeho tupost a hloupost byly roztomilé. I když já ho beru jako chytrého člověka. Jen je chytrý nějak jinak.

Dash a Lily: Kniha přání je knížka, která si získala srdce mnoha čtenářů a čtenářek. Ovšem u mě moc nezabodovala. Našla jsem až moc věcí, které mi vadily či mi překážely a nevyhovovaly. I tak si dovolím knížku doporučit romantickým čtenářům, kterým nezáleží na prostředí, ale na postavách a jejich myšlenkách. Sice vám někdy budou připadat jako třicátníci, ale to nevadí. Věřím, že když zavřete obě oči, knížka vás zaujme.

COHNOVÁ, Rachel a LEVITHAN, David. Dash a Lily: Kniha přání. Vyd. 1. Praha: CooBoo, 2014, 273 s. ISBN 978-80-7447-748-5