Láska je příliš vzácná, tak proč se za ni stydět

vila

Boj o trůn pokračuje. I když je princ Cel zavřen stále v cele za to, že se pokusil princeznu Meredith zabít, musí princezna bojovat i s jinými nepřáteli. Mnoho dvořanů Temného království totiž nesouhlasí s tím, aby jim vládl někdo tak nečistý jako Meredith.

knihaI když je princezna potomkem pěti bohů plodnosti, nedaří se Merry stále otěhotnět a získat tak své místo na trůnu. Kromě snahy o početí se Merry vyrovnává i s nově nabytou sílou. Bohyně, která skrz ni nejen promlouvá, ale i jedná, ji často přivádí do problémů. Mnohem častěji ale přináší mužům, s nimiž se princezna miluje, i celému království dávno ztracenou moc a slávu. Vypadá to, že zapomenutá magie znovu ožívá, a většině tento fakt přináší radost, ale někteří se této moci bojí a snaží se Merry či její muže připravit o život. Na pomoc si princezna přivolá lidskou policii, jelikož na tyto vraždy a atentáty je již sama krátká.

Meredithina teta, královna Vzduchu a Temnoty, se začíná potencionální dědičky bát. Její moc je totiž čím dál větší a místy již převyšuje tu královninu. Navíc i samotné sídlo žije svým vlastním životem, poslouchá jen Merry. A to přináší značné komplikace, jelikož sídlo má svůj rozum a často plní princezniny rozkazy velice zvláštním způsobem. Od této chvíle si tedy Merry nejenom musí dávat pozor na život, ale také i na to, co a jak říká.

Úder půlnoci je čtvrtým dílem série o Merry Genryové, kterou má na svědomí Laurell K. Hamiltonová. V České republice ji vydává nakladatelství Epocha v edici Fantastická Epocha.

Série patří do žánru urban fantasy. Fantastický svět plný neuvěřitelných bytostí se zde snoubí se sexuálními hrátkami, které tyto bytosti provádí. Tento styl není určitě pro každého čtenáře. Ne každému se budou líbit praktiky, o nichž se zde dočte, a to nejen ty sexuálních ale i ty, kterými královna trestá své poddané. Místy je četba drsná a praktiky královny jsou nechutné. Ale k tomuto žánru to svým způsobem patří a části popisující je sem rozhodně skvěle zapadají.

Stejně jako v předešlých dílech autorka nevynechává části popisující kouzelné bytosti, jež jsou součástí království. Čtenář si tak snadno dokáže představit rozmanité podoby princezniny stráže, a že je co si představovat. Muži, kteří byli za dávných dob uctívání jako bozi, mají těla pokrytá rozmanitými barvami. Několik z nich má také různé zvláštnosti, které nejsou pro běžného člověka typické. To jim ale neubírá na kráse ani na sexuální přitažlivosti. Tedy dle měřítek sidhelské společnosti. Kromě popisných částí jsou zde i pasáže konverzační, které jsou zábavné, a často ironické, ale i břitké. Dle toho, s kým se zrovna princezna baví.

Knihu doporučuji všem, kteří četli předešlé díly. Pokud jste ale předešlé díly nečetli, nechte se zlákat světem magie a kouzel, zrady a přátelství, bojů i lásky. Je to svět, jenž vás zajisté okouzlí, a vy se při jeho objevování budete dobře bavit.

Jak se opovažuji být ráda na světě, ve kterém již můj otec není? A pak roníte čerstvé slzy, protože vám chybí stejně jako kdysi, a když se vzdáte svého žalu, je to jen jiný druh smrti.

Teď je mi třicet tři. Uplynulo šestnáct let od doby, kdy jsem spala s mečem svého mrtvého otce. Meč jednoduše zmizel měsíc po jeho smrti. Zmizel stejným způsobem jako tolik jiných velkých relikvií, jako kdyby bez Essuse nemohl jeho meč najít žádnou ruku, do které by pasoval, aby ho třímala. Takže si meč vybral, že vybledne a zmizí do mlhy. [1]

[1] HAMILTON, Laurell K. Úder půlnoci. Praha: Epocha, 2014, Merry Gentry. ISBN 978-80-7425-225-9, s. 46.