Belinda Bauerová představuje Odvrácenou stranu

Poklidný život a zimní spánek vesnice Shipcott naruší vražda. Vyšetřování případu násilné smrti se ujímá policista Jonas Holly, kterému ale práci komplikuje detektiv Marvel. Co by to ale bylo za thriller, kdyby zůstalo pouze u jedné oběti.

knihaDaily Mirror označil knihu Odvrácená strana autorky Belindy Bauerové za „napínavý a děsivý thriller“, Sunday Times proklamovaly Bauerovou jako královnu thrilleru, která je schopná vést protiútok proti severské detektivní vlně.

Odvrácená strana je další knihou oceňované autorky, která svůj um zaujmout čtenáře ukázala již v rámci thrilleru Vřesoviště. Znalí čtenáři se vracejí v rámci nové knihy do známého exmoorského kraje. Kdo bere Odvrácenou stranu do rukou jako prvotinu, kterou si od autorky přečte, tomu neznámé prostředí nevadí a v ničem nebrání, popis je natolik ilustrativní, že si čtenář dokáže udělat představu velmi záhy po přečtení několika málo stran, a to jak o hlavních hrdinech knihy, tak o prostředí, ve kterém se vrší jedna oběť na druhou.

Autorka líčí příběh odhodlaného detektiva v pracovní i osobní rovině, kdy se policista pečující o svoji těžce nemocnou ženu vydává - po obdržení výhružných vztahů, obviňujících jej z nicnedělání - pátrat po vrahovi na vlastní pěst.

Vrah zuřil.
Smrt Margaret Priddyové byla svým způsobem nevyhnutelná, ale na Yvonne Marshovou nikdy nemuselo dojít. Kdyby Jonas pochopil první vzkaz, bylo by hotovo – a kdyby Jonas dělal svou práci, Yvonne Marshová by byla ještě naživu.
Vrah to viděl jednoduše. Nechápal, proč si to Jonas musí tolik komplikovat.
Marvel zdráhavě dovolil Jonasovi, ať si vezme po zbytek dne volno, ale Jonas věděl, že nemůže zůstat doma a mimo veškeré dětí – ne poté, co se ve vesnici, kterou měl na starost, odehrála druhá vražda. Ale nechtěl nechat Lucy samotnou. Věděl, že brzy bude muset, ale teď bylo vše ještě čerstvé a bylo moc brzy.
A tak ji ten večer vzal k Červenému lvu, jako že zajdou na pivo, ale oba věděli, že kvůli tomu, aby ho lidé viděli; aby viděli, že je v tom s nimi. [1]

[1] BAUER, Belinda. Odvrácená strana. Vyd. 1. Praha: Argo, 2014, s. 138 - 139. ISBN 978-80-257-1186-6.