Příběh dračí princezny pokračuje

Princezna Elena už není tou malou holčičkou, kterou bývávala. Vyrostla z ní mladá, silná bojovnice, jež se snaží ovládnout sílu často přesahující její možnosti. Sílu, kterou dostala díky svým předkům. Naštěstí stojí na její straně mnoho dobrých lidí, kteří jí případně pomohou najít tu správnou cestu.

knihaDruhý díl trilogie Dračí oči nese název Černý jezdec. S hlavní hrdinkou Elenou se zde setkáváme ve chvíli, kdy se vrací ze svého pobytu od elfů, kde se učila ovládat svou sílu, osvojovala si dovednosti, které se jí budou v budoucnu zajisté hodit, a učila se způsobům, které by jako bojovnice měla znát. Po návratu na hrad ji ale čeká nemilé překvapení. Její matka jí zařídila dvorního učitele, jenž ji má naučit způsobům správné princezny. To ale mladou dívku moc nezajímá a často tyto činnosti bojkotuje. Její učitel Damian tak zajisté proklíná den, kdy se do této služby dal.

Hlavním tématem ale není princeznina výchova ve šlechtických způsobech, ale nadcházející válka, která hrozí všem národům i rasám v širokém okolí. Jako stín se blíží jejich nepřítel a jeho síla den ode dne vzrůstá. Všichni se teď tedy musí semknout, zapomenout na staré spory a spojit se proti zlu. Klíčovou osobností je zde samozřejmě Elena, jež je schopná díky svým diplomatickým schopnostem dostat do řad Aliance další národy. Povede se Alianci vyhrát, nebo se z nich stanou otroci mocného pána?! To a mnohem více se dočtete na stránkách Černého jezdce.

Kristina Hlaváčková je velice dobrou vypravěčkou. Postavu své hlavní hrdinky vykreslila tak, aby ji čtenáři milovali a drželi jí při jejich dobrodružstvích palce. I když je totiž Elena královského rodu a má nadpřirozené schopnosti, je zároveň jen obyčejnou dívkou, která touží po klidném životě a šťastném konci. Na kráse jí rozhodně neubírá fakt, že je často velice drzá. Ba naopak. Čtenáři s ní budou zajisté více sympatizovat. Kromě hlavní hrdinky je v příběhu mnoho postav, které Elenu obklopují již od prvního dílu. Je zde její věrný kůň, přítel z dětství Michael, rodina a samozřejmě její drak Charlik. Kromě nich se ale člověk seznámí s novými postavami, jež ovlivní buď samotnou Elenu, nebo dokonce celý děj. Jsou to postavy velice zajímavé a čtenář se má zajisté na co těšit.

Knihu doporučuji všem, kteří četli první díl. Druhý díl se jim zajisté bude líbit stejně jako první a nedočkavě budou po jeho přečtení očekávat díl třetí a zároveň poslední, protože konec, jenž si autorka pro čtenáře v Černém jezdci připravila, je hodně zajímavý a z části i nečekaný. Vstupte tedy do světa kouzel, draků i dalších bájných bytostí a nechte se unášet humorným a zároveň napínavým vyprávěním.

Ukázka

Odešla tak rychle, že se Luccile nezmohla na odpověď. Chvíli nevěřícně hleděla na zavřené dveře. Po několika vteřinách pokrčila rameny a vrátila se ke své výšivce. Dělat Eleně komornou vyžadovalo notnou dávku trpělivosti a hlavně vnitřního klidu. Na to, aby si dělala starosti s jejími šílenými nápady, bude ještě spousta času, až se s nimi Elena rozhodne svěřit.[1]

[1] HLAVÁČKOVÁ, Kristina. Dračí oči: Černý jezdec. Praha: Fragment, 2014. Young adults. ISBN 978-80-253-2253-6, s 146.