Boj o trůn pokračuje

princezna

Meredith Gentryová pracuje jako soukromé očko v Los Angeles. Kromě své práce má ale i další povinnosti. Jako následovnice trůnu v Říši kouzel soupeří se svým bratrancem a jejím hlavním úkolem je pořídit si potomka dříve než on, aby mohla usednout na trůn. Kdo nakonec vyhraje tento zvláštní závod a stane se králem?! Na to možná odpoví třetí díl série o Meredith Gentryové Svádění luny.

knihaPrincezna Meredith se nachází v tuto chvíli ve výhodě, jelikož její bratranec princ Cel si odpykává svůj trest za to, že se ji pokusil zabít a chtěl tak zmařit zábavu své matce, královně Vzduchu a Temnoty, jež se v těchto hrátkách vyloženě vyžívá. A jelikož královna v tuto chvíli nemůže sledovat lítý souboj, zaměřuje svou pozornost jen na Meredith, která ale z toho moc nadšená není. Přesto se ale snaží otěhotnět, a tak každou volnou chvíli tráví se svými nesmrtelnými strážci v posteli.

Meredith ale není jen krásnou ženou a šlechtičnou, zároveň v ní dřímá kouzelná moc, jež - jak se zdá - umí probudit k životu věci, které se zdály být již navždy ztracené. Bohužel ale tuto moc zatím neumí Meredith moc dobře ovládat, a tak se často nekontrolovaně řine skrz Meredithino tělo a natropí tak víc škody než užitku. Kromě otěhotnění, které stále nepřichází a bylo by velice vítané dřív, než bude propuštěn její protivník princ Cel z vězení, musí Meredith přijít na to, jak tuto sílu ovládnout a využít ji ve svůj prospěch.

I když je princ Cel zavřen v cele, odkud se nedostane dřív než za dva měsíce, musí si Meredith dávat pozor na jeho stoupence i další členy královského dvora. Ne každému je totiž po chuti královnin způsob rozhodnutí o budoucím panovníkovi, a tak se mnozí snaží Meredith odstranit Celovi z cesty. Ona však má za sebou kromě svých neohrožených strážců také dva národy, se kterými uzavřela na určitý čas příměří, a může se tedy cítit relativně v bezpečí. Ale na jak dlouho?!

Série o princezně Meredith patří do žánru romanticko-fantastické urban fantasy. Oblíbí si ji tedy především ženská část čtenářstva. Autorčin vypravěčský um skvěle doplňuje její bohatá fantazie v případě rozmanitých postav. Každého strážce si tak čtenářky hravě představí díky podrobným popisům, a že je o co stát. Vypracovaná těla, barvy, co jich v přírodě je, a krása z nich sálá na dálku. Jelikož byli dříve bohy, mají opravdu co nabídnout, a tak se není čemu divit, že mnozí princezně závidí její nynější postavení. Vše ale není tak jasné a úžasné, jak se na první pohled zdá. Meredith si totiž nemůže být jistá, zda s ní její strážci sdílí lože jen z čiré vypočítavosti a touhy po trůnu, nebo ji alespoň jeden z nich má opravdu rád jen kvůli ní samotné.

Knihu doporučuji všem, kteří četli první dva díly série, jelikož ten třetí je stejně dobrý, ne-li lepší. A zajisté navnadí na další pokračování v podobě čtvrtého dílu.

Když jsem se vzpamatovala, ležel Sage stočený na boku a pod sebou uvěznil jednu mou paži. Nicca se mi zhroutil přes nohy a dolní část trupu. Ležel na břiše, křídla se stáčela podél jeho boku, zadku a stehen a jedno dlouhé půvabné zakončení jeho křídla přepadlo přes postel a téměř se dotklo koberce.

Neslyšela jsem nic jiného než burácení krve v mých tepnách. Sluch se mi pomalu vracel a první věc, kterou jsem slyšela, byl Sagův rozechvělý smích. Myslím, že řekl: „Jak vy sichr dokážete přežít sex? Mě by to zabilo za měsíc.“ Otočil hlavu natolik, že jsem mu viděla do tváře a do očí. Byl v nich kroužek zářící černé na vnější straně zorniček, ale uvnitř byl kruh antracitově šedé a ještě hlouběji kroužek nejsvětlejší šedobílé. Hleděla jsem do jeho tříbarevných očí a přemýšlela, co by řekl, kdyby se viděl v zrcadle.

HAMILTON, Laurell K. Svádění luny. 1. vyd. Praha: Epocha, 2014, s. 142, Merry Gentry. ISBN 978-80-7425-207-5.