Zase ty odstíny

1 1 1 1 1 (10 hlasů)
nohy

V poslední době ženy-čtenářky podlehly románům s erotickou tematikou. V knihkupectvích byl tomuto žánru uvolněn speciální regál a autoři se mohou přetrhnout, aby se také svezli na vlně dnešního fenoménu. Stejně je tomu tak v případě knihy, kterou Vám teď představím.

knihaErotický román se stal hitem současné doby hlavně díky trilogii Padesáti odstínů. Všichni najednou věděli, kdo je Christian a co chce po nevinné Anně. Příběh šel v tomto případě stranou, do popředí se dostaly netradiční sexuální praktiky, prim hraje především BDSM (sexuální praktika, kde má jeden z partnerů dominantní pozici a druhý je submisivní). Do tohoto žánru patří i aktuálně vydaná e-kniha Odstíny neúspěchu, skládající se z šesti erotických příběhů čtyř českých začínajících autorů.

Každá z povídek je jiná, všechny ale spojuje touha po zakázaném ovoci, touha po sexuálních praktikách, které nejsou považovány za normální. Je zřejmé, že se všichni autoři inspirovali již zmíněnou trilogií Padesát odstínů. To ale rozhodně není na škodu, naopak vědí, co současné čtenářky žádají a o čem si rády přečtou.

Kromě poslední povídky jsou hlavními hrdinkami ženy. Ženy, jež můžeme denně potkat na ulici, ženy, které sice mají společnou touhu, ale jsou každá jiná. Jedna z nich žije ve zdánlivě spokojeném manželství, druhá si chce jen opepřit sexuální život se svým přítelem a další se pak chce vzpamatovat ze zrady jejích nejbližších. Ne v každém příběhu je ale sex tou nejpodstatnější myšlenkou. V Nevyzpytatelné záři hvězd seznámí autorka Vendula Pospíšilová čtenáře i s dosavadním životem hlavní hrdinky a člověk tak touží dozvědět se víc, než jen to, že ji zradil vlastní otec s nejlepší kamarádkou. To platí také v případě povídky Jiřího Bendy Tam, odkud není návratu, kde hlavní roli hraje homosexualita a vztah společnosti k ní. Čtenářky, jež vztahům stejného pohlaví nefandí, se ale nemusí bát. Autor popsal vše vkusně a detaily, které se ženy-autorky nebály rozmáznout, on taktně vynechává.

Nejvíce mě zaujaly povídky od autorky Markéty Lukšíkové, které měly šmrnc a člověk se u nich opravdu bavil. Hlavní hrdinka Myšlenkářky je Alice Tlustá, milující nadevše svého manžela, svůj netradiční obchůdek a především dobrý sex. Čtenářky se zajisté pobaví u monologů, jež vede sama se sebou, a zajisté se začervenají ve chvílích, kdy bude popisovat sex se svým manželem. V případě povídky Smaragd je hlavní hrdinkou mladá dvacetiletá dívka, jež je obdarována nečekaným dárkem od tajemného ctitele. Výzvu, jež dostane spolu s darem, se rozhodne podstoupit, a tak se dočká nečekaného a svým způsobem nebezpečného dobrodružství.

Všechny povídky mají otevřený konec. Čtenářky očekávající odpovědi na všechna tajemství, která se v nich objeví, budou tedy zklamány. Dle mého názoru není ale tento fakt na škodu. Člověk může popustit uzdu své fantazii a konec si domyslet sám. A kdo ví, třeba se autoři rozhodnou svá vyprávění někdy dokončit.

Knihu tedy doporučuji všem čtenářkám, které podlehly dnešnímu hitu - erotickému románu. Věřím, že se rozhodně nebudou nudit a možná i naleznou jistou inspiraci pro svůj sexuální život.

Kolektiv autorů. Odstíny neúspěchu. Brno: Tribun EU, 978-80-263-0636-8, 180 s.