Rodina je základ státu

1 1 1 1 1 (9 hlasů)

Daniel a Peter Baileyovi dlouho bojovali, aby se dostali tam, kam chtěli. Celý život stojí při sobě v dobrém i ve zlém. Když ovládnou londýnský East End a do rodinného podniku se zapojí jejich potomci, myslí si, že jim svět leží u nohou. Sláva má ale svou cenu, někdy opravdu velkou.

knihaBratři Baileyovi jsou jako dva protipóly. Zatímco Peter se snaží skrývat své děsivé skutky za maskou kliďase, Daniel je násilník a rváč, který se za své skutky nestydí, ba naopak - chlubí se jimi. I když jsou každý jiný a občas mají mezi sebou rozbroje, tak dohromady tvoří tým, před kterým má každý respekt. A ten je v podsvětí potřeba.

Oba by mohli být šťastní. Mají krásné a chytré ženy, úžasné děti a také velkou kupu peněz, takže si mohou dopřát vše, po čem touží. Jenže fakt, že se dostali na vrchol gangsterské pyramidy, znamená také to, že ne všichni jim to přejí, a tak se rodina musí potýkat s konkurencí, která by si pro sebe chtěla „urvat“ víc slávy a samozřejmě i víc peněz. Mnoho z nich by bratry Baileyovy viděli nejraději mrtvé. Proto když se narodí Danielovi nejmladší dcera Tania, rozhodne se ji jeho žena za každou cenu uchránit před gangsterským životem, a tak jí vytvoří dokonalý svět plný nevědomosti, ale zároveň i plný lží. Ten se ale rozpadne ve chvíli, kdy Tania musí začít čelit skutečnosti. Rozhodne se stejně jako její matka zavřít oči a dělat, že se nic neděje, nebo se zapojí do rodinného podniku, stejně jako její bratři a bratranci? Její rozhodnutí ovlivní celý její budoucí život, a tak se musí pořádně rozmyslet. Bude stát na straně dobra, či zla? A kde je vlastně hranice, jež dobro a zlo odděluje? Na všechny tyto otázky si bude muset, až přijde čas, odpovědět.

V jednotlivých kapitolách se vševědoucí vypravěč postupně přesouvá na místo dění a čtenáři tak neunikne žádná Danielova rvačka, Peterovy vyjednávací schůzky, ani chvilky radosti a štěstí v kruhu rodinném.

Gang spisovatelky Martiny Cole je román o mafiánské rodině. Celý příběh se tedy motá kolem nekalých praktik, obchodování s drogami i násilí. Stinné stránky tohoto způsobu života ale zpestřují i světlejší chvilky. Ty jsou většinou tvořeny časem, jenž oba bratři tráví se svými rodinami. Svou rodinu vždy staví nadevše a zastávají názor, že dokud budou stát při sobě, tak jsou neporazitelní.

Kniha rozhodně nepatří mezi krimi romány, jež by zaujaly muže. Dle mého názoru je v ní sice dost akce a násilí, ale na druhou stranu i citů, které spíš ocení ta křehčí část čtenářstva. Gang tedy doporučuji ženám, které se u čtení chtějí pobavit, trochu bát, ale zároveň i odpočívat a nepřemýšlet nad složitými zápletkami.

Daniel se podíval na svou novorozenou dceru a pocítil prudký záchvat ochranitelského pudu. Byl sice dost opilý, ale věděl, že tenhle pocit je skutečný. Jeho právě narozené dítě bylo dokonalé, malé a křehké. Holčička se vůbec nepodobala jeho synům, kteří byli od narození obrovští a hlasití, zkrátka mužští. Žádný z nich nikdy nebyl takhle křehký a maličký. Všichni přišli na svět zachmuření jako správní Baileyové, do půl roku se z nich staly osobnosti a ode dne, kdy se naučili chodit, dávali matce pořádně zabrat. [1]

[1] COLE, Martina. Gang. Vyd. 1. Ostrava: Domino, 2014, 471 s. ISBN 978-80-7303-970-7. Str. 68.