Když láska poruší všechna pravidla

1 1 1 1 1 (5 hlasů)

Emily je mladá, krásná a chytrá, má všechno, po čem její vrstevníci touží. Jediným problémem je, že je senátorovou dcerou, takže spoustu věcí nemůže, respektive nesmí, jelikož to její postavení nedovoluje. A zamilovat se do svého bodyguarda? To nepřipadá v úvahu, ale i takové věci se stávají.

knihaNová kniha od Kateřiny Petrusové Zakázaná přitažlivost volně navazuje na dvě předchozí díla z mafiánského prostředí. Tentokrát jsou hlavními hrdiny Emily – mladá senátorova dcera – a Henry – bodyguard hlídající tuto mladou slečnu, jenž již několik let pracuje pro mafiánskou rodinu. O této skutečnosti ale senátor neví a otázkou zůstává, co by si o ní myslel a zda by takovou firmu najal, kdyby o ní věděl.

Hlavní hrdinové pocházejí ze dvou rozdílných světů. Henry si musel své místo v životě vydobýt a prošel si jako malé dítě opravdu peklem. Naopak Emily žije v dobře postavené rodině, kde peníze nejsou problém, takže pokud si člověk něco přeje, má to mít. Emily ale už v tomto uměle vytvořeném světě žít nechce, a proto se rozhodne utéct do New Yorku, kde chce žít sama za sebe. Tento plán jí ale nevyjde a brzy ji agenti jejího otce dovedou zpět domů. Aby už Emily příště nemohla udělat takovou hloupost, dostane ji na starosti právě Henry. Ten jí má nahnat strach a co nejdříve dostat na správnou kolej – tedy správnou dle jejího otce. Emily už ale dávno není jen tatínkova holčička, a tak se jen tak snadno nenechá, a naopak dává zabrat Henrymu. Jejich vztah se ale z čistě pracovního pomalu přesune na rovinu intimní, a to přesto, že se tomu oba snaží zabránit. Ve chvíli, kdy má jejich vztah rozkvést, objeví se hrozba v podobě stalkera, který začne Emily ohrožovat, a Henry v tu chvíli musí dát přednost profesionálnímu vztahu před tím osobním, aby mohl Emily ochránit. Podaří se jim nakonec překonat rozdíly ve svém společenském postavení i vlastnostech, jež mezi nimi jsou, nebo se každý po ukončení kontraktu vrátí ke svému životu?

Kateřina Petrusová je velice dobrá vypravěčka. Umí čtenáři skvěle popsat právě probíhající scény, až má člověk pocit, jako by byl s hlavními hrdiny v jedné místnosti. Kromě toho umí také správně zapůsobit na čtenářovy emoce, a tak se může stát, že se při čtení nevědomky usmíváte či mračíte dle toho, co se zrovna děje. Oceňuji také fakt, že ve vyprávění se střídaly obě hlavní postavy. Čtenář díky tomu může sledovat myšlenkové pochody Emily i Henryho.

Hrdinové mají skvěle propracované charakteristiky, takže se může velmi brzy stát, že si je člověk zamiluje. Od Henryho věčně se tvářícího tvrdě a neohroženě, jenž je ale v nitru citlivý a milý, přes Theresu, která dělá již několik let v rodině Bavettových hospodyni a ví o všem, kde se co šustne, až k Emily, jež vypadá jako rozmazlená holčička, ale moc dobře ví, že svět není místo, kde se dějí jen dobré věci. Čtenáři, kteří již četli předešlé díly, se mohou těšit i na postavy, které zde vystupovaly. Rozhodně ale není problém, když člověk tyto knihy nečetl. Příběh je skvělý sám o sobě.

Knihu doporučuji všem, co podlehli kouzlu rodiny Bavettových a vypravěčskému stylu Kateřiny Petrusové. Zároveň bych ji doporučila všem čtenářkám, které mají rády romány pro ženy. Zaručeně se pobaví a brzy si knihy od této spisovatelky oblíbí.

Ukázka:

„Kdybych Tě znovu začal líbat, už bych toho nenechal. Pak bych z tebe musel strhat tu zelenou věc, a bylo by mi jedno, jestli to bude na kusy, nebo ne. A fakt nevím, jak bys pak vysvětlovala, že se odsud plížíš nahá. Což bych ti vlastně stejně nedovolil, protože se po chodbách motají ty paka z tajný služby.“
Přestala se mračit, zavrtěla pobaveně hlavou a lehla si, aniž by se snažila dostat se blíž.

PETRUSOVÁ, Kateřina. Zakázaná přitažlivost. 1. vyd. Praha: Fragment, 2014. s. 117. ISBN 978-80-253-2049-5.