Jídlo, vztahy a jiné starosti

Charlotte Lavigneové se konečně splnil životní sen. Bude si brát svého prince na bílém koni. Před sebou má tedy plánování svatby, jež kromě radosti občas přináší i pořádné nervy v podobě různých překážek, a to jak v podobě obsazených termínů, tak i v podobě osob, jež si sňatek nepřejí.

knihaPikantní život Charlotte Lavigneové s podtitulem Bublinky v šampaňském a smetanové karamelky je druhým dílem série od autorky Nathalie Royové. Hlavní hrdinkou je již jmenovaná Charlotte Lavigneová. Ta pracuje jako produkční v televizi a v současné chvíli se připravuje na svůj den D. Konečně se má vdát za svého milovaného snoubence Maxe, se kterým se má ihned po svatbě odstěhovat do Paříže. Zorganizovat svatbu dá ale Charlotte pořádně zabrat, každá nevěsta totiž touží po dokonalé svatbě, a tak se i ona snaží, aby bylo vše podle jejích představ. Ale nic nemůže být dokonalé a Charlotte bude muset udělat mnoho ústupků a to nejen ohledně svatby, ale i v následném životě v hlavním městě Francie. Bude nakonec Charlotte šťastná, nebo jí překážky stavící se jí neustále do cesty porazí?

Hlavní hrdinka je velice podobná hrdinkám typu Bridget Jones či Rebeccy Bloomwoodové. Jsou to ženy, jež jsou čtenářkám velice blízké svou nešikovností, roztržitostí či utrácením peněz za věci, které nejsou pro život nezbytně nutné. Jsou to totiž ženy, jež rozhodně nejsou dokonalé a svými chybami si často zavaří na pořádný průšvih. Charlotte neustále žárlí na svého budoucího manžela, je v mnoha situacích velice naivní a často si také vymýšlí bizarní příběhy, aby dosáhla svého. Kromě těchto negativních vlastností má na svém kontě samozřejmě i ty kladné. Je skvělá kuchařka, která je schopná uvařit pro své hosty skoro z ničeho úžasný oběd o pěti chodech, je zábavná a také velice obětavá, když se jedná o její nejbližší přátele.

Spisovatelka ve svém díle propojila svou lásku k jídlu a ženské literatuře a také profesi novinářky a scenáristky. V průběhu vyprávění tedy často čtenář může dostat chuť na něco dobrého, nejčastěji na jídlo připravované hlavní hrdinkou. Kromě tipů na zajímavé recepty si může člověk vychutnat také barvité dialogy, nutící ho víc a víc prožívat osud hlavní hrdinky. Může se tedy stát, že se rozbrečí, když se Charlotte dozví špatnou zprávu o zdravotním stavu svého nejlepšího kamaráda, a naopak se rozesměje ve chvíli, kdy se Charlotte snaží v suši restauraci oblafnout její platební systém.

Pikantní život doporučuji jako odpočinkové čtení pro všechny ženy, které se chtějí u knihy odreagovat a na chvíli přestat myslet na své starosti. Rozhodně není nutné, aby čtenářky znaly předchozí díl, vychutnají si ho i tak, jelikož sama Charlotte často zmiňuje zážitky ze své minulosti. A pokud již první díl četly, ví, o čem mluvím, a jistě se znovu u vyprávění pobaví.

Ukázka

Pozvala jsem přátele na brunch, protože tak můžu být kreativní při tvorbě menu. Dá se uvařit cokoliv. Žádný předkrm, žádné hlavní jídlo. Jen jednotlivé chody – tak deset -, které budu servírovat po dvou nebo po třech. V jakém pořadí? Tam se dá také improvizovat. Krém ze sýra brie s dušenými žampiony, vejce naplněná bylinkami, omeleta se špenátem, závitky s chřestem a uzeným lososem, kuře po alsasku a tři druhy salátů.

ROYOVÁ, Nathalie. Pikantní život Charlotte Lavigneové: Bublinky v šampaňském a smetanové karamelky. Brno: Jota, 2014. ISBN 978-80-7462-521-3, s. 46.