Romance s vůní léta

Autorce Kateřině Petrusové se v její nejnovější knize S hlavou v oblacích (pejru) podařilo navodit dokonalou iluzi léta. Při popisu atmosféry a krajiny, která obklopuje hlavní hrdiny, má čtenář pocit, jako by opravdu stál vedle nich a nadechoval se vzduchu, který voní takto jen v ranních hodinách v letních měsících.

knihaHlavní hrdinka Markéta, která pracuje v reklamní agentuře, má svůj život v Praze ráda. A jako typická Pražačka opovrhuje všemi, kdo ve velkoměstě nebydlí. Proto, když je nucena zůstat na samotě u jednoho venkovského balíka, nečeká, že zažije jeden z nejzajímavějších víkendů svého života.

Vše začne celkem nevinně - při cestě na kamarádčinu oslavu se Markétě před autem zjeví osedlaný kůň a ona v panice zajede do příkopu. Jelikož nemá pojízdné auto, sedne na zvíře, na kterém už v životě párkrát jezdila, a odcválá do nejbližší vesnice. Samozřejmě narazí na majitele tohoto uprchlíka a okamžitě tomu tajemnému muži v duchu dá přezdívku Marvin. Mimochodem dávání přezdívek všemu a všem okolo sebe je její velká záliba a jejímu drobnohledu opravdu neuteče nikdo, ať má dvě nebo i čtyři nohy. Poté, co se dozví, že ve Lhotě (jak typické jméno pro typickou českou vesnici) bude muset zůstat celý víkend, není moc nadšená, ale brzy na celou situaci změní názor, když se z Marvina vyklube chlap, který je obklopen tajemstvím a tím se okamžitě stává žádoucím a neuvěřitelně sexy.

Celé vyprávění má v podstatě jednoduchý příběh i zápletku. On potká ji, zamiluje se, ale ona nevěří v lásku na první pohled, a tak celou záležitost bere jen jako letní úlet. On ale ví, že potkal tu pravou, a nenechá se jejím pesimismem otrávit a snaží se získat její srdce. Obyčejnou love story ale skvěle doplňují humorné dialogy a situace, díky kterým se vyprávění stává něčím víc než jen klasickým romantickým příběhem. Drobné detaily jako Markétino časté využívání trefných přezdívek či její myšlenkové pochody, o kterých ví jen čtenář, zajisté všechny pobaví.

Co se týče hlavní hrdinky Markéty, je to žena, která touží po lásce jako každá druhá, ale rozhodně se nechce nechat ovládat jen city, proto když jí tato emoce ovládne smysly, nehodlá se jen tak snadno vzdát a bojuje proti ní „zdravým“ rozumem. I když situace, do kterých se díky svému úsudku dostane, moc logické nejsou. Čtenář pak má často chuť zakřičet, ať už se přestane chovat jako husa a konečně si připustí, že jí láska změnila život. Jestli tento boj nakonec vyhraje či nikoliv se čtenář dozví až na úplném konci, kdy bude Markétě položena zásadní otázka.

S hlavou v oblacích (pejru) doporučuji všem, kteří četli první dvě knihy od Kateřiny Petrusové. Dílo je sice kratší, ale je jako stvořeno pro chladnější podzimní večery, když člověk nemůže dělat nic jiného než se pohodlně usadit a začíst do letní romance.

I když tato kniha nepokračuje ve vyprávění o mafiánské rodině Bavetových (Nebezpečná láska, Nepřítel mého nepřítele), je velice dobře napsaná a nepostrádá autorčin humor, kterým si získala své fanoušky právě ve výše zmíněných knihách

Ukázka z knihy

Ještě víc se mi ale líbila společná koupel ve velké vaně. Žádné svíčky a voňavá pěna, jen teplá voda, abych se zahřála, a teplé tělo, abych se měla o co opírat. Teplé ruce, které trochu neuměle, ale nadšeně masírovaly moje ramena. Teplé rty a teplý jazyk, který objevoval velmi vzrušivá místečka na mém krku, zádech i pažích, o kterých jsem dosud neměla ani ponětí.
(PETRUSOVÁ, Kateřina. S hlavou v oblacích (pejru). Vyd. 1. Praha: Fragment, 2013, 541 s. ISBN 978-80-253-1971-0.)

Knihu S hlavou v oblacích (pejru) vydalo nakladatelství Fragment